به گزارش خبرنگار يزد فردا ا ز مهريز:اين مراسم كه در صبح روز چهار شنبه مورخ 26 فروردين ماه در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مهريز با حضور سركار خانم خامسي مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري و هيئت همراه ،رستگاري فرماندار مهريز و جمعي از مسئولين و روساي ادارت همراه بود از بانوان برگزيده شاغل در ادارت دولتي شهرستان تجليل بعمل آمد.

در ابتدای جلسه خواهر زارع زاده  کارشناس امور بانوان و مشاور فرماندار در خصوص روند فعالیتها و برنامه های اجرایی و اهداف در پیش رو بانوان شهرستان از جمله  انجام کارهای پژوهشی، انجام فعالیتهای ورزشی جهت بانوان، هدفمند سازی جلسات قرآنی هفتگی بانوان، گسترش فرهنگ مشاوره جهت بانوان  (مشاوره فرهنگی ورزشی و تغذیه ای و...) اشاره نمود.

در ادامه رستگاری فرماندار مهریز گفت : مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان مهریز که از مطالبات اصلی زنان این شهرستان بوده است هم زمان با هفته گرامیداشت مقام زن امروز افتتاح می شوددر جهت رفع موانع و چالش های موجود در حوزه بانوان در دستور کار فرمانداری و مشاور فرماندار در اموربانوان قرار دارد.

وی افزود: زنان و دختران شهرستان مهریز از پرتلاش ترین، متعهدترین و دلسوزترین بانوان استان یزد ميباشند و در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی شاهد موفقیت های بسیار خوب زنان مهریزی بوده و هستیم.

همچنین در این همایش خانم دکتر خامسی ، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد

ضمن تبریک به مناسبت هفته زن در خصوص سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) مطالبی را عنوان نمودند.

وی افزود :در جوامع مختلف دیدگاههای متفاتی از زنان وجود دارد گروهی هستند که زنها را به عنوان کالا میدانند و در نقطه مقابل آنان گروهی دیگر زن را موجودی گوشه نشین و فراری از جامعه میپندارند در صورتی که هیچیک از آن دو دیدگاه مطلوب جامعه اسلامی نیست و زنان باید به خود باوری برسند ، بانوان در فرهنگ ایرانی و اسلامی ازجایگاه ویژه ای برخوردار بوده، همچنين در آیات واحادیث زیادی آمده است ،جهت کسب علم تلاش کنید و این نکته قابل تامل است که  ذکر نشده  طالب علم مرد باشد یا زن ،در جامعه کنونی زنان بايد با تاثي از سيره نوي به خود آ گاهی و شناخت حقيقت خويش برسند و با اعتماد به خود به شان وجایگاه اصلي خود دست يابند. در کنفرانس زنان در پکن امسال را سال توانمند سازی زن دانستند و تاكيد نمودند نقش زنان در فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بیشتر حس شود و اميد است در راستای تحقق كامل عدالت جنسیتی گام ارزنده اي برداشته شود.

در ادامه وي به مواردي از جمله: دور کاری روز پنجشنبه بانوان ،ايجاد نمايشگاه جهت عرضه محصولات و معرفي زنان کار آفرین، بكار گيري بانوان در شغلهاي ديگر،پيگيري مدت مرخصی زایمان و روند پيگيري تا راه اندازي پارک بانوان در مهريز اشاره نمود.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر توسط سركار خانم خامسي و هيئت همراه  و فرماندار شهرستان مهریز، با حضور مسولين ادارات مرتبط از زنان برگزیده شاغل در دستگاههای اجرایی شهرستان مهریز تجلیل بعمل آمد.

همچنين مجموعه فرهنگي، ورزشی بانوان مهریز توسط خانم خامسی و رستگاری فرماندار مهریز با حضور مسئولين ادارات افتتاح گردید.

در پايان  برنامه ، مدیر کل دفتر امور بانوان استان و هيئت همراه باتفاق فرماندار شهرستان مهریز با حضور درسالن اجتماعات آسايشگاه خيريه سالمندان و معلولين نشاط مهريزدر مراسم جشني كه توسط مديريت آسايشگاه آقاي دكتر ابويي ترتيب داده شده بود شركت نموده  و از نزدیک با سالمندان دیدار و گفتگو و از بانوان معلول برتر ورزشكار تجليل بعمل آوردند .

 

 

محمد رضا دهقاني زاده خبرنگار يزد فردا

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سایت خبری یزد فردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا