یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیس فتای کشور:با تلاش ماموران پلیس فتا فارس فردی که قصد اخاذی اینترنتی از دختر جوان شیرازی را داشت، شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش یزدفردا:رییس پلیس فتا فارس در این زمینه گفت: خانمی جوان با ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس اظهار داشت فردی که عکس های شخصی وی را در دست دارد با ارسال ایمیل های غیر اخلاقی وی را تهدید به انتشار این عكس ها درفضای مجازی كرده است.

سرهنگ " سید موسی حسینی" ادامه داد: با تشکیل پرونده ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند.

وی ادامه داد: طی بررسی های فنی و تخصصی به عمل آمده ، ماموران موفق به شناسایی و دستگیری متهم که از خویشاوندان شاکی بود، شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینكه متهم در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای شد اما در ادامه با دیدن مستندات به بزه انتسابی اعتراف كرد، افزود: وی با ارسال پیام های غیر اخلاقی قصد سوء استفاده از شاکی را داشته که با اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در همان ساعات اولیه شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "حسینی" گفت: شهروندان می بایست از اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی محافظت نمایند و تبلت ، تلفن های هوشمند ، رایانه های قابل حمل ، شبکه های اجتماعی و رایانه های عمومی به هیچ عنوان مکان مناسبی برای نگهداری عکس های شخصی و اطلاعات محرمانه نیستند.

وی هشدار داد: افراد سودجو مراقب رفتار خود باشند و بدانند كه هیچ فعل مجرمانه ای در فضای مجازی دور از چشم تیزبین پلیس نخواهد ماند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا