دکتر غلامرضا گرایی نژاد مدیر کل دفتر امور فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جریان بازدید از طرح های عمرانی دانشگاه یزد، برای تخصیص بموقع بودجه های عمرانی این دانشگاه در سال جاری قول مساعد داد.

دکتر محمد مهدی لطفی مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه یزد با اعلام این خبر افزود: در این بازدید، میزان پیشرفت و وضعیت اعتباری پروژه های مختلف عمرانی در دانشکده های فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، آمفی تئاتر و ساختمان مرکزی و مرمت و بازسازی دانشکده هنر و معماری،  مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دانشگاه یزد بودجه سه طرح عمده عمرانی خود را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تامین می کند گفت: این سه طرح شامل طرح تعمیر و تجهیز و محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی، طرح مرمت و بازسازی دانشکده هنر و معماری در بافت تاریخی و  طرح فضاهای آموزشی و کمک آموزشی است که در چارچوب طرح اخیر، سه پروژه کتابخانه و آمفی تئاتر مرکزی، دانشکده علوم انسانی و پروژه سازمان مرکزی تعریف شده است. وی افزود: البته اعتبارات پروژه سازمان مرکزی در سال 93 بسته شد اما دانشکده علوم انسانی و کتابخانه و آمفی تئاتر مرکزی همچنان در سال جاری اعتبار دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه یزد بودجه سه طرح عمده عمرانی خود را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تامین می کند گفت: این سه طرح شامل طرح تعمیر و تجهیز و محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی، طرح مرمت و بازسازی دانشکده هنر و معماری در بافت تاریخی و  طرح فضاهای آموزشی و کمک آموزشی است که در چارچوب طرح اخیر، سه پروژه کتابخانه و آمفی تئاتر مرکزی، دانشکده علوم انسانی و پروژه سازمان مرکزی تعریف شده است. وی افزود: البته اعتبارات پروژه سازمان مرکزی در سال ۹۳ بسته شد اما دانشکده علوم انسانی و کتابخانه و آمفی تئاتر مرکزی همچنان در سال جاری اعتبار دارند.

وی در ادامه گفت: در جریان این بازدید برای تکمیل پروژه های موجود و تخصیص سریع و بموقع اعتبار برای آمفی تئاتر دانشگاه و تخصیص اعتبار برای ساخت ادامه پروژه دانشکده علوم انسانی از جمله ساخت دانشکده الهیات در کنار مسجد دانشگاه  و همچنین پروژه دانشکده هنر و معماری از سوی مدیر کل دفتر مدیریت و برنامه ریزی کشور قول های مساعدی داده شد.

دکتر لطفی در خصوص موضوع دیگری که در این بازدید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت گفت: از سال ۹۵ با شروع برنامه ششم، پروژه ها و طرح های جدیدی در دانشگاه ها ایجاد و تعریف می شوند  تا این طرح ها بتوانند ردیف بودجه بگیرند که در این خصوص نیز قول هایی داده شد و دکتر گرایی نژاد از مسؤولان دانشگاه درخواست کرد تا نیازهای این دانشگاه را اعلام کنند تا بر اساس سرانه ها و شاخص ها طرح های مناسب برای دانشگاه یزد تعریف شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست کمیته طرح جامع در دانشگاه گفت: در آن نشست اجرای چندین طرح و پروژه مصوب شد  و امیدواریم برای این طرح ها و پروژه ها نظیر دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دانشکده برق و کامپیوتر یا برخی از فضاهای پژوهشی بتوانیم در سال  ۹۵ با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ردیف بودجه ای را باز کنیم.

در این بازدید دکتر محمدصالح اولیاء رییس دانشگاه یزد، مهندس حسینعلی مرغایی زاده معاون عمرانی دفتر امور فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،عبدالرضا وفایی کارشناس دفتر امور فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تنی چند از مسؤولان و کارشناسان حوزه های عمرانی و طرح و برنامه دانشگاه، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را همراهی می کردند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا