اولین نشست کمیته فرعی آموزش عالی استان یزد با حضور مدیران و مسؤولان آموزشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استان در دانشگاه یزد برگزار شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با اعلام این خبر در خصوص موضوعات مطرح شده در این نشست گفت: سیاست انقباضی رشته ها یکی از موضوعات مورد بحث در این نشست بود تا پذیرش دانشجو در رشته هایی که بازار کار ندارند و جامعه و استان نیاز زیادی به آنها ندارد، کمتر و یا صفر شود و بیشتر در رشته هایی که بازار کار دارند و نیاز جامعه و استان به آنها چشم گیر است، دانشجو پذیرفته شود.

دکتر قاسم برید لقمانی افزود: در این نشست همچنین در خصوص اینکه باید نیاز صنعت و جامعه و بازار کار شناسایی شود و رشته های جدیدی را بتوانیم در این راستا تدوین کنیم بحث و تبادل نظر شد.

وی تاکید کرد: سعی ما بر این است در این نشست ها در خصوص درخواست رشته برای ورودی های جدید آموزشی به محوریت دانشگاه یزد مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت با هماهنگی با مسؤول گسترش وزارت علوم سیاست های تدوین شده در سطح کشور انجام شود.

راهکارهای پیشگیری از موازی کاری در موارد آموزشی در سطح استان، محور دیگری بود که به گفته معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

خبرنگار: الهام میرفخرایی

عکاس: مهدی دهقان چناری

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا