شهر طبس خادمانی داشت و دارد که نا آگاهانه و مغرضانه خدمتشان نادیده انگاشته می شود. عده ای می خواهند از تداوم شتاب قطار توسعه و آبادانی طبس جلوگیری کنند.

یادداشتی از مجید پاکروح " شهر طبس خادمانی داشت و دارد که نا آگاهانه و مغرضانه خدمتشان نادیده انگاشته می شود. عده ای می خواهند از تداوم شتاب قطار توسعه و آبادانی طبس جلوگیری کنند. آن یکی قهر می کند، آن دیگری توطئه چینی می کند، تهمت می زند، شخص دیگری شایعه پراکنی می کند و دیگری سیاه نمایی می کند. اما راه خود را باید با توکل بر خدای رحمان و رحیم مستحکم و بدون توجه به این بی تقوایی ها ادامه داد.

متأسفانه در شهر طبس گاهی کسانی که به این شهر عزیز عشق می ورزیدند و می ورزند و برای شکوفایی آن قدم بر می دارند مورد هجمه و تخریب برخی دیگر قرار می گیرند. این درحالی است که در هیچ کجای اخلاق اسلامی چنین نگاه هایی دیده نمی شود. در شرایط فعلی متأسفانه فضایی ایجاد شده که اگر کسی در جهت اعتلای طبس گام بر می دارد برای تقابل میان جریان های فکری با مارک زدن جلو خدمات او را می گیرند. این رویکرد به اتحاد و منافع منطقه ضربه می زند. باید بررسی کنیم که تأمین منافع طبس در گرو دامن زدن به اختلافات و برجسته کردن سوء تفاهم های گذشته است یا حاکم کردن فضای همدلی و آرامش و استفاده از همه ظرفیت های موجود. فرصت خدمت را از شایسته ترین افراد و گزینه ها به خاطر اختلاف سلیقه و اندیشه نگیریم.

هزینه های زیادی صرف شده تا طبس به این نقطه رسیده و برای ادامه راه باید نقدها نسبت به یکدیگر منصفانه و حکیمانه باشد. برخوردهای حذفی را رواج ندهیم و هر منتقدی را به بهانه های مختلف از خدمت محروم نکنیم. متأسفانه برخی خود را مالک طبس می دانند و فکر می کنند طبس فقط متعلق به آنهاست. سرزمین زیبای طبس متعلق به همه طبسی های فهیم است. باید قدر مردمان متین و با وقار طبس را بدانیم و به همگرایی دعوت کنیم و اخلاق اسلامی را سرلوحه کارمان قرار دهیم و فقط برای عزت، پیشرفت و آبادانی طبس و مردمان طبس استوار و مستحکم گام برداریم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا