به گزراش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، رضا زارع زاده مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در دیدار با سردار کاکاوند فرمانده نیروی انتظامی استان با  قدردانی از عملکرد خوب نیروی انتظامی درخصوص مسائل مرتبط با اتباع خارجی حاضر در استان گفتگو کردند.

زارع زاده ضمن تقدیر از زحمات مجموعه نیروی انتظامی استان در سال گذشته در حوزه اتباع خارجی اظهار داشت :خوشبختانه نیروی انتظامی استان کما فی السابق همکاری خوب و تعامل مطلوبی با اداره کل اتباع در بحث ستاد ساماندهی اتباع خارجی به ویژه دستگیری و طرد غیرمجازین داشته است. که منجر به افزایش 35 درصدی نسبت به مشابه آن در سال 92 بوده ایم

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی  درادامه بر ضرورت توجه بیشتر به کاهش جرائم اجتماعی اتباع بیگانه  تأکید کرد و افزود : تامين امنيت و تحكيم نظم و اجراي قانون از مهمترين اركان ثبات و سلامت يك نظام اجتماعي وسياسي است و نقش نهادهاي تامين كننده مانند نیروی انتظامی در این خصوص به حدي است كه بدون وجود آن، بقاي جامعه سالم ممكن نخواهد بود.

وی با اشاره اینکه مجموعه اداره اتباع در استان دارای فعالیت های خوبی در عرصه امور اتباع خارجی بوده و تعامل بین نیروی انتظامی و اداره اتباع  می تواند این فعالیت ها را اثر بخش تر کند  ،که منجر به تامین امنیت و آسایش مردم در جامعه خواهد گردید.

در ادامه سردار کاکاوند به  ارتقای امنیت اجتماعی و ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت اجتماعی و اقتصادی در اقصی نقاط استان اشاره نمود و طرح تشدید در برخورد با غیرمجازین را در راستای این اهداف دانست

وي با اشاره به حضور اتباع غیر مجاز در استان به ویژه در حاشیه شهر یزد و بافت های فرسوده ، ادامه داد: براي برخورد بهتر با اين معضل، به تصويب قوانين مناسب به منظور كاهش جرائم و تخلفات نياز است تا انشاءا... خدمات رسانی و ساماندهی اتباع خارجی به نحو احسن صورت پذیرد.

مقام ارشد انتظامی استان ضمن بیان مسائل و مشکلات در این حوزه گفت : پیگیری امور و برخورد با اتباع خارجی فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست و سایر ارگان‌ها نیز در این زمینه دخیل هستند و تنها با همكاري سازمانهاي ذيربط این امر محقق خواهد شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا