استاندار يزد گفت : شايسته است ويژگيها و ظرفيتهاي استان دارالعباده و دارالعلم يزد به كل دنيا معرفي شود و جهانيان را براي سفر به اين استان تشويق و علاقمند كنيم.

دوشنبه شب 31 فروردين ماه جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر استان يزد با حضور استاندار يزد، معاونين استاندار در حوزه هاي مختلف، مديركل روابط عمومي استانداري يزد، فرمانداران، مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان و مديران كل دستگاههاي مختلف عضو ستاد سفر در مجموعه تفريحي گردشگري باغ ارم اسلاميه شهرستان تفت برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه اظهار داشت: آنچه كه گردشگران خارجي را تشويق مي كند كه به ايران عزيز سفر كنند تنها آثار فرهنگي، بناهاي تاريخي و جاذبه هاي طبيعت اين كشور نيست بلكه فرهنگ غني، تمدن كهن و تاريخ گرانبهاي ايران است.
سيدمحمد ميرمحمدي ادامه داد:  استان يزد نيز دو ويژگي عمده دارد كه آن را از ساير استانها متمايز مي كند و آن دارالعباده و دارالعلم بودن يزد است كه دو بازوي توانمند و قدرتمند استان به شمار مي رود و شايسته است اين دو ويژگي را حفظ، تقويت و به نسلهاي آينده انتقال دهيم.
وي افزود : دارالعباده بودن يزد مظهر صداقت، درستي، امانت داري، خداپرستي، خداشناسي، سلامت، سعه صدر، مردم داري، مهرباني و اعتماد به نفس است.
ميرمحمدي عنوان كرد : دارالعلم بودن يزد نيز به معني اين است كه اينجا شهري مبتني بر علم و دانش داريم و مردم اين ديار اهل فكر و انديشه، خلاقيت و نوآوري، معلومات و آگاهي هستند.


سال 95 سال خوشامدگويي به يزد


عالي ترين مقام اجرايي استان گفت : اگر مي خواهيم سال آينده را سال خوشامدگويي به استان يزد معرفي كنيم بايد شرايط و زيرساختهاي مطلوب را طراحي كنيم و ظرفيتهاي استان را به دنيا معرفي نمائيم. و به جهانيان نشان دهيم كه يك يزدي ساكن دارالعباده چه خصوصيتها و ويژگيهاي برجسته اي دارد.


شهر يزد شهر نمونه گردشگري جهان اسلام


استاندار يزد اظهار داشت : باتوجه به اينكه در سال 2017 ميلادي قرار است يزد به عنوان شهر نمونه گردشگري جهان اسلام معرفي شود بايد براي اين منظور هم زيرساختهاي لازم فراهم شود و گردشگران كشورهاي اسلامي را متوجه يزد كنيم به صورتي كه يزد به عنوان شهر شاخص كشورهاي اسلامي به رؤساي اين كشورها معرفي شود.
ميرمحمدي همچنين به نقش مؤثر رسانه هاي گروهي استان و صدا و سيماي مركز يزد در معرفي جاذبه هاي تاريخي و گردشگري به گردشگران داخلي و خارجي اشاره كرد و ادامه داد : رسانه هاي استان نقش مهمي در افزايش بيش از 5 برابري گردشگران خارجي و سفر گردشگران داخلي به استان يزد داشته اند كه بايد اين روند رو به رشد را ادامه دهيم.


افزايش گردشگران خارجي نسبت به سالهاي گذشته


در اين جلسه مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد به افزايش گردشگران خارجي در سالجاري نسبت به سالهاي گذشته اشاره كرد و گفت : باتوجه به اينكه سال 95 به نام "سال خوشامدگويي به استان يزد " نامگذاري شده است سال آينده نقطه عطفي براي جذب گردشگران داخلي و خارجي به استان يزد خواهد بود.
محمدمهدي شرافت افزود : فعاليتهاي لازم براي فراهم شدن زيرساختهاي لازم براي سال خوشامدگويي به استان يزد و معرفي شهر يزد به عنوان شهر نمونه گردشگري جهان اسلام در سال 2017 در دست اقدام است و شايسته است همه دستگاههاي اجرايي استان براي ارتقاء خدمات ارائه شده به گردشگران داخلي و خارجي با ستاد اجرايي خدمات سفر استان همكاري لازم را داشته باشند.
در ابتداي اين جلسه هر يك از فرمانداران و مديران دستگاههاي اجرايي عضو ستاد خدمات سفر، به بيان فعاليتهاي خود در ايام نوروز در ارتباط با خدمات ارائه شده به گردشگران داخلي و خارجي پرداختند.
در پايان اين جلسه نيز از فعالان و برگزيدگان ستاد خدمات سفر استان در حوزه هاي مختلف با اهداي لوح تقدير توسط استاندار يزد و معاونين استاندار تجليل گرديد.

 

لازم به ذكر است مجموعه ي تفريحي و گردشگري باغ ارم اسلاميه شهرستان تفت به صورت رسمي توسط استاندار يزد و معاونين استاندار افتتاح گرديد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا