به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه : در اولین روز از هفته سلامت ، مراسمی با حضور محمد حسن لطفی معاون بهداشتی دانشگاه جمعی از مسئولان دانشگاه ، مدير و معاونين آموزش و پرورش در دبيرستان دخترانه حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) برگزار شد.

در این مراسم که 300نفر از دانش آموزان این مدرسه حضور داشتند ، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم ، معاون بهداشتي دانشگاه با اشاره به اين كه امسال " ایمنی غذا از مزرعه تا سفره " به عنوان شعار سازمان جهانی بهداشت انتخاب شده است ، به تشريح برنامه هاي هفته سلامت پرداخت و افزود: برنامه های مختلفی با محوریت ایمنی غذا و با شعار " عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت " برگزار می شود.

دكتر محمد حسن لطفی با بيان اين نکته که رسیدن به خدمات عادلانه سلامت نیازمند تلاش همه دست اندر كاران و مردم است افزود: تلاش مردم ومسئولان برای محقق نمودن شعار سال "دولت وملت،همدلی وهمزبانی" در حوزه سلامت زمینه های ارتقاء عادلانه سلامت را فراهم خواهد آورد ایمنی غذا از جمله مواردی است که باید جدی گرفته شود و در جهت مدیریت آن برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه در این مراسم با اشاره به اینکه منشاء70درصد بیماریها در سطح جامعه تغذیه نامناسب ،عدم ورزش ،استعمال دخانیات واسترسهای روحی می باشد گفت : شما بعنوان آینده سازان جامعه نقش بسیار مهمی در سلامت خود وخانواده دارید وتحقیقات ثابت کرده هر فرد می تواند طول عمر با کیفیت خود را با رعایت تغذیه سالم ، تحرک بیشتر، عدم استفاده از دخانیات و پرهیز از استرس های روحی روانی افزایش دهد و شما دانش آموزان در فراگیری وآموزش خانواده سهم زیادی را در ارتقاء سلامت می توانید داشته باشید.

دکتر لطفی همچنین اظهار داشت : مراقبین بهداشت مدارس وکارشناسان حوزه سلامت با مطالعه منابع سلامت می توانند نگرش در سطح سلامت جامعه را افزایش دهند.

در ادامه این مراسم معاون بهداشتی دانشگاه با طرح سوال " اهمیت ونقش مکملها ی غذایی بخصوص ویتامین D وآهن در تامین سلامت دانش آموزان چقدر است ؟ از دانش آموزان خواست تحقیقات ونتایج خود را در خصوص پاسخ به سوال مطرح شده ارسال دارند تا به 10مورد پاسخ وتحقیق برترین انجام شده جوایزی به رسم یاد بود اهدا گردد.

مديرکل آموزش و پرورش ناحیه یک یزد نیز در اين مراسم ضمن گرامیداشت هفته سلامت ، مطلوب بودن شاخص هاي سلامت مراکز آموزشی را مرهون همكاري شایسته مسولان دانست و از خدمات دانشگاه علوم پزشكي شهید صدوقی یزد بويژه معاون بهداشتي در راستاي ارتقاء سطح بهداشت مدارس و دانش آموزان قدرداني كرد.

لازم بذكر است در حاشیه این مراسم نمایشگاه آثارهنری نقاشی و تحقیقات پژوهشی دانش آموزان در زمینه سلامت وهمچنین جشنواره غذای سالم برگزار شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا