به گزارش روابط عمومی معاونت غذا ودارو دکتر محمد حسین مصدق معاون غذا ودارو یزد به مناسبت آغاز هفته سلامت گفت : بالغ بر 350 واحد تولیدی در استان یزد دارای پروانه بهداشتی است و قدرت نظارت ما در حدی است که دوره های بازدید، بلند مدت می باشد. با این وجود به مردم این گواهی را می دهیم که همه توانمان در اختیار تامین غذای سالم  مردم است .

دکتر مصدق اضافه کرد: توصیه قرآن هم این است که" نگاه کنید به غذایی که میخورید"

وی ادامه داد: بخشی از نظارتها تخصصی می باشد و یک تکلیف است که ما اندازه گیری های آلاینده ها ی  مواد غذایی را انجام داده و در صورت اشکال  با نظر دادگاه واحد را پلمپ کنیم و محصولات را  معدوم نماییم که همگی در تامین غذای سالم نقش داریم.

معاون غذا وداروی یزد در خصوص خرید محصولات به خصوص شیر به مردم توصیه نمودند:

در هنگام خرید شیر تاریخ شیر تولید شده در کارخانجات را چک کنید  ودر صورت اشکال گزارش نمایید یا تعویض نمایید تا فروشنده هم متوجه شود که مردم محصولات را پایش می کنند. دقت شود شیرتوسط فروشنده  حتما در یخچال نگهداری شده باشد

وی ادامه داد:برای ورود شیر سالم به کارخانه ها اولین اقدام اندازه گیری بار میکروبی آن است که در صورت نامناسب بودن برگشت داده می شود بعد از ان اسیدیته و بعد افزودنی ها را اندازه گیری می کنند.

در پایان دکتر محمد حسین مصدق در خصوص مصرف شیرهایی که در سطح عرضه در قوطی های مقوایی هستند گفت:این شیر ها به دلیل بسته بندی و روش تهیه  خاص  که استرلیزاسیون نامیده می شود هیچ گونه میکروب درآن رشد و یا وارد آن نمی شود  لذا توصیه نمود این نوع شیرها طول عمر بیشتری دارند و شیرهای مناسبی هستند و بدون نگرانی مصرف نمایید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا