استاندار يزد گفت: با آينده نگري به مسائل شهري نگاه كنيد و مسائل 10سال و 20 سال آينده شهر را در برنامه ريزي هاي خود لحاظ نماييد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد صبح سه شنبه يكم ارديبهشت ماه يكصد و هفتاد و هفتمين جلسه شوراي اسلامي شهر يزد با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امورعمراني استاندار، مديركل امورشهري استانداري، رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد و شهردار يزد در صحن علني شوراي اسلامي برگزار شد.
استاندار يزد كه به مناسبت آغاز هفته شوراها با اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد ديدار نمود، اظهار داشت: شما اعضاي شورا نمايندگان و منتخبان مردم هستيد و بايد در صحن و جلسات شورا خواسته ها و مطالبات مردم را نمايندگي كنيد.
سيدمحمد ميرمحمدي ادامه داد: بايد با همدلي، همفكري، اتحاد، كار و تلاش مسايل شهري استان را پيگيري نماييد و در رابطه با موضوعات اصلي شهر آينده نگري داشته باشيد و براي پيشگيري از مشكلات 10 سال و 20 سال آينده شهر از الآن برنامه ريزي نمائيد.
وي افزود: يكي از مشكلاتي كه شهر يزد در آينده با آن روبرو خواهد بود مشكل ترافيك شهري است زيرا باتوجه به اينكه سال به سال وسايل نقليه افزايش مي يابد بايد براي تعريض خيابان ها، ايجاد پل ها و زيرگذرها و مسائل ديگر از اكنون چاره انديشي نمود.
عالي ترين مقام اجرايي استان عنوان كرد: يكي ديگر از معضلاتي كه بايد از الآن براي پيشگيري آن آينده نگري شود بحث زباله شهري است زيرا با افزايش جمعيت شاهد افزايش زباله شهري خواهيم بود و بايد مناطقي را براي ريختن و دفن زباله داشته باشيم.


برخورد قاطع با متكديان


استاندار يزد گفت: بايد متكديان شهر يزد جمع آوري شوند و با آنها برخورد قاطع صورت گيرد و اجازه تكدي گري به آنها داده نشود زيرا اين متكديان چهره شهر را آلوده مي كنند و در نقش تكدي گري باعث ناهنجاري هاي اجتماعي مي شوند.
ميرمحمدي اظهار داشت: شايسته است پاركهاي كودك و بانوان در شهر يزد افزايش و پارك هاي موجود توسعه يابد زيرا براي شهر مذهبي مانند يزد پارك بانوان از نيازهاي اصلي زنان به شمار مي رود.


شهر يزد گنجينه گران بهاي فرهنگ هنر و معماري


استاندار يزد عنوان كرد: شهر يزد گنجينه بسيار بزرگ  و گران بهاي فرهنگي، هنري، معماري و تاريخي است.
وي ادامه داد : يزد از نظر فرهنگي بسيار غني و از نظر تاريخي داراي تاريخ كهني است و همين ويژگي ها باعث شده گردشگران داخلي از آمدن به يزد استقبال فراواني نمايند.
عالي ترين مقام اجرايي استان افزود: اگر مشكلات تحريم و مسائل هسته اي حل شود با اتفاقات جديدي كه در كشور در حال رخ دادن است با جمعيت زيادي از گردشگران خارجي روبرو خواهيم بود كه بايد شوراي شهر و شهرداري در كنار ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و ساير دستگاه هاي اجرايي استان آمادگي لازم براي ارائه خدمت به گردشگران را داشته باشند.


نقش شوراي اسلامي شهر در حل مسائل فرهنگي


ميرمحمدي گفت : شوراي اسلامي شهر مي تواند در بهبود شرايط و مسائل فرهنگي شهر يزد همفكري و همكاري نمايد و مطالبات مردم را در بحث فرهنگ عمومي شهر پيگيري نمايد.
ميرمحمدي اظهار داشت: آنچه مهم است اينكه بايد شاخصه هاي دارالعباده و دارالعلم بودن يزد در رفتار، گفتار و اعمال همه ما منعكس شود و ويژگي هاي شاخص يزدي بودن را به دنيا معرفي كنيم.
گفتني است در ابتداي اين جلسه سيدمحمدرضا سيدحسيني معاون هماهنگي امورعمراني استاندار يزد از تلاش ها و زحمات اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد تشكر نمود و خواستار سرعت بخشيدن به طرح هاي ارائه شده به صحن شوراي اسلامي شهر يزد شد.
در اين جلسه رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد به بيان ديدگاه هاي خود در زمينه مشكلات شهر يزد و نحوه خدمات رساني مطلوب تر به مردم پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا