مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان یزد گفت : در سال گذشته خدمات آموزش‌های مهارتی ارائه شده به افراد در استان در دو بخش دولتی و خصوصی بالغ بر: 6 میلیون و 122هزار و 679 نفر-ساعت بوده است.

 به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان یزد ، حبیب ا...کارگر ضمن بر شمردن آموزش‌های مهارتی به عنوان یکی از ابزار‌های مورد نیاز برای توسعه اشتغال در سطح جامعه گفت: توانمند‌سازی نیروی انسانی با استفاده از این آموزش‌ها امکان‌پذیر مي باشد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه آموزش‌های مهارتی افزود:در سال 93 خدمات آموزش‌های مهارتی به افراد در استان دربخش دولتی بالغ بر: 3میلیون و400 هزار و 176نفر-ساعت و در بخش خصوصی بالغ بر:  2میلیون و 722 هزار و 503 نفر-ساعت بوده است.

کارگر در ادامه گفت: شناسايي خوشه هاي شغلي جديد به ويژه درحوزه معدن ،سنگ و گياهان دارويي و رصد شغلي آموزش ديدگان در بخش دولتي و آموزشگاه هاي آزاد از اولويت هاي اين اداره كل در سال 94 می باشد .

وی درادامه به فعالیت17 مرکز در بخش دولتی استان؛كه 3مركز آموزش فني و حرفه اي ویژه برادران،4 مرکز ویژه خواهران و10مرکز نیز دو‌منظوره (خواهران و برادران)مي باشد اشاره کرد و گفت:دربخش خصوصی نیزتعداد 360 آموزشگاه فعال دراستان وجود دارند،که ازاین تعداد 24 آموزشگاه ویژه برادران ،318 آموزشگاه ویژه خواهران و 18 مورد از این آموزشگاهها دو منظوره می باشند .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد درپایان گفت: استان یزد یکی از استان‌های صنعتی در سطح کشور تلقی می‌شود که ارتقای سطح مهارتی افراد برای اشتغال در بخش‌های صنعت در این استان امری مهم و ضروری می باشد، در اين راستا این اداره کل همه ساله با تمام توان نسبت به ارائه آموزش‌های مهارتی به متقاضیان اقدام می‌نماید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا