در پی تأخیرها و مشکلات عدیده قطارهای یزد ، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خواستار نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی یزد به ویژه در مسیر یزد ـ تهران و بالعکس شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ، محمدصالح جوکار با بیان اینکه وضعیت قطارهای یزد ـ تهران و بالعکس مناسب نیست و مردم را دچار مشکل کرده است، اظهار داشت: این ناوگان به ویژه در مسیر یاد شده نیازمند نوسازی است.

وی با بیان اینکه به تازگی این موضوع را در قالب تذکری به وزیر راه و شهرسازی نیز در مجلس اعلام کرده‌ام، بیان کرد: فرسودگی قطارهای این مسیر بالاست و مردم و مسافران را به زحمت می‌اندازد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به تذکر کتبی ارائه شده به وزیر راه و شهرسازی در این زمینه عنوان کرد: در این تذکر اعلام شد که ناوگان ریلی کشور به دلیل فرسودگی به ویژه قطارهای خطوط یزد ـ تهران در طول مسیر دچار نقص فنی شده و مردم اغلب با تاخیر به مقصد می‌رسند یا در طول مسیر به ناچار از ادامه سفر انصراف می‌دهند.

وی یادآور شد: در این تذکر کتبی از وزیر راه و شهرسازی درخواست شده تا نسبت به نوسازی ناوگان ریلی به ویژه در مسیر یزد ـ تهران اقدام کند.

جوکار با بیان اینکه یزد به دلایل مختلف از جمله حضور دانشجویان و کارگران بسیار، پزشکان و اساتید در حال تردد و ... از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده بسیاری می‌کند، اظهار داشت: یکی از پرتقاضاترین سفرها در یزد، سفر با قطار است اما اکنون مدتی است که مردم به شدت با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند.

وی ادامه داد: نقص فنی قطار در سال گذشته بسیاری از مسافران را متضرر کرد به نحوی که مردم با طی یک یا دو ایستگاه از مقصد یزد به سمت تهران، قطار را ترک کرده و به یزد بازگشته‌اند و با وسیله دیگری سفر خود را انجام داده‌اند.

جوکار همچنین خواستار ارتقاء وضعیت خدمات‌رسانی در قطارها شد و افزود: برای مسافران علاوه بر سفر ایمن، رفاه و آسایش نیز باید لحاظ شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا