معاون برنامه ريزي،‌اداري مالي فرمانداري يزد با بيان اينكه تاكنون اقدامات تأثيرگذاري از سوي كارگروه هاي  بهبود كيفيت آرد و نان و ماده 15 در سطح شهرستان يزد انجام شده است گفت: در حوزه آموزش، نظارت، تغيير سيستم پخت،‌ بهبود كيفيت پخت نان در سال 93 اقدامات قابل توجهي و مثمر ثمري صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد به نقل از پايگاه اطلاع رساني يزدي نيوز،‌ معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرماندار يزد اظهار داشت:آموزش نانوايان به عنوان يكي از اولويت هاي مهم در افزايش كيفيت نان از سوي فرمانداري به صورت جدي مورد پيگيري قرار گرفت كه در اين راستا با تشكيل 4 دوره آموزشي بيش از 250 نفر از متصديان و كارگران واحدهاي نانوايي سطح شهرستان تحت آموزشهاي تئوري و عملي قرار گرفتند.

وي با تأكيد به اينكه نظارت بر نانوايي هاي به صورت مستمر در حال انجام است خاطرنشان ساخت: با مصوبه كارگروه آرد و نان شهرستان تيم بازرسي با حضور نمايندگان استانداري،‌ فرمانداري، اتحاديه صنف نانوايان،‌سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره كل غله و خدمات بازرگاني و مركز بهداشت شهرستان  تشكيل و براساس فرمت و شاخصهاي مورد نظر به صورت هفتگي از نانوايي هاي سطح شهرستان بازديد بعمل آمد.

معاون برنامه ريزي، ادار ي و مالي همچنين اظهار داشت: درجريان بازديدهاي صورت گرفته ساعت و زمان پخت نانوايي ها،‌وزن چانه،‌ قيمت،‌ كيفيت نان ، وضعيت بهداشتي و ... مورد نظارت و توجه قرار گرفت.

شهابي پور اضافه كرد: در اين بازديدها با توجه به شرايط موجود و نحوه فعاليت نانوايان و براساس كارشناسي نمايندگان دستگاه هاي ذيربط در تيم بازرسي نانوايان مورد تشويق و تنبيه قرار گرفته اند.

معاون برنامه ريزي،‌اداري و مالي فرمانداري يزد تصريح كرد: در سال گذشته بالغ بر 350 مورد بازديد از نانوايي صورت گرفت كه در اين بين 15 مورد از نانوايي مورد تشويق و افزايش سهيمه، 8 مورد كسر سهميه و 5 مورد قطع سهميه منجر شده است.

وي گفت: با مصوبه كارگروه آرد و نان شهرستان يزد به منظور رعايت اصول بهداشتي وتوجه به سلامت جامعه مقرر شده است كه تخمه و هر گونه افزودني غير مجاز بر روي نان حذف شود.

افسانه شهابي پور افزود: خوشبختانه در زمينه ارتقاء كيفيت آرد و نان تعامل مطلوب و سازنده اي بين دستگاه هاي اجرايي ذيربط وجود داشته كه اين موضوع باعث تحقق بالغ 90 درصد مصوبات كارگروه هاي آرد و نان و ماده 15 شده است.

معاون فرماندار يزد تصريح كرد: همچنين از مهمترين اقدامات ديگر مي توان به ورود و توزيع گندم با كيفيت به استان توسط نهادهاي ذيربط در راستاي بهبود كيفيت پخت نان اشاره كرد.

وي اعلام كرد: از  سال 93 بخشي از واحدهاي نانوايي به سيستم كارت خوان به منظور رعايت اصول بهداشتي و افزايش رضايت مشتريان مجهز شده اند كه اميدواريم در سالجاري كليه نانوايي ها به اين سيستم مجهز شوند.

شهابي پور برنامه تغيير سيستم پخت سنتي تنوري به سيستم حرارت غير مستقيم، حذف كيسه آرد و توسعه مجتمع هاي توليد نان را از مهمترين اقدامات قابل پيگيري فرمانداري در سالجاري برشمرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا