در نخستین نشست بیش از 80 چهره فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و گردشگری فرانسه در یزد، مدیر سفرهای گروهی و گردشگری لوموند: سفر به یزد فوق العاده ترین و زیبا ترین سفر گردشگری جهان است.

در این نشست دو ساعته که جمعی از فعالان رسانه ای، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری فرانسه معاونین گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی از فعالان اقتصادی یزد تشکیل شد، موضوعات مختلف فرهنگی، گردشگری، سرمایه گذاری و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. اکثریت این گروه که از فعالین روزنامه لوموند فرانسه بودند. لوموند از مهمترین روزنامه های روزنامه های اروپا و معتبرترین روزنامه فرانسه است و تیراژ آن در سال 2011 بیش از 325 هزار نسخه بوده است، لوموند علاوه بر خبر، مطالب گوناگونی را از هنر و ادبیات گرفته تا ورزش، سیاست و گردشگری را پوشش می دهد و اساساً به لحاظ پرداختن به موضوعات ریشه ای روزنامه ای متعلق به قشر تحصیلکرده و روشنفکر است.

مصطفی فاطمی سرپرست معاونت گردشگری یزد در این نشست با برشمردن تاریخ و فرهنگ این شهر، یزد را شهری آرام در مرکز ایران معرفی کرد که خلاقیت و هنر مردمانش باعث تداوم زندگی در کویر شده است. وی قنات را مظهر تمدن در این شهر دانست و افزود: اقتصاد این شهر نیز برپایه تلاش و کوشش مردمان کویری استوار بوده است.

نصیری معاون سرمایه گذاری این اداره نیز با برشمردن پتانسیلهای گردشگری یزد به ثبت بیش از 700 هکتار بافت تاریخی یزد در فهرست آثار ملی اشاره و اظهار امیدواری کرد با ثبت جهانی این بافت شاهد رونق گردشگری در یزد باشیم، در ادامه یکی از مدیران بخش گردشگری و سفرهای گروهی روزنامه لوموند فرانسه : سفر به یزد را فوق العاده ترین سفر خود دانست و افزود: پیش از این نیز سفر به ایران داشته ام، ایران یکی از چهار کشوری است که حتماً باید آن را دید، یزد جذاب ترین شهر گردشگری ایران است و این آرزوی من است که هرماه به یزد سفر کنم.

وی گفت: یک موضوع را می خواهم بگویم و آن اینکه وقتی تصمیم گرفتیم به ایران سفر کنیم همه آشنایان و خانواده هایمان نگران بودند، اما آنچه در یران دیدیم کاملاً متفاوت بود حتی یک فرانسوی را تنها دیدیم که برای گردش به یزد آمده بود و هیچ مشکلی نداشت، برخورد خوب مردم و میهمان نوازی آنان بی نظیر بود، احساس می کردیم به خاطر تحریم ها مشکلات اقتصادی زیادی وجود داشته باشد اما دیدیم که شور زندگی و فعالیت مردم جریان دارد، رستورانها پر از جمعیت است و کودکان شاد و پرانرژی هستند، این چیزی بود که مارا به تعجب واداشت و این موضوع را اگر برای خانواده و دوستانمان توضیح بدهیم برایشان باور کردنی نیست، وی خطاب به معاون گردشگری یزد گفت: اگر به جای شما بودم آینده بسیار عالی را برای یزد متصور می شدم.

وی ادامه داد: آینده گردشگری یزد درخشان است و باید روی آن سرمایه گذاری شود. در این نشست تعدادی از فعالیت اقتصادی و بازرگانی یزد نیز به جایگاه استان در زمینه تولید، سرمایه و مراودات تجاری اشاره نمودند. پایین بودن نرخ بیکاری، تعداد شاغلین خارجی، درصد اشتغال زنان و قیمت انرژی از نکات جالب برای این گروه بود.

گفتنی است این نشست با پرسش و پاسخ ادامه یافت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا