سعیدفتحی سرپرست یزدفردا طبس/در دیدار سرمایه گزاران و فعالان صنایع لبنی ایران با سرپرست فرمانداری طبس، در خصوص پتانسیل ها و ظرفیت‌های دامی و زراعی شهرستان و همچنین توجیه اقتصادی احداث کارخانه تولید و بسته بندی شیر و صنایع لبنی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

تعدادی از سرمایه گزاران و فعالان صنایع لبنی ایران با مهدی اخوان صفار سرپرست فرمانداری طبس دیدار کردند.

در این دیدار در خصوص پتانسیل ها و ظرفیت های دامی و زراعی شهرستان و همچنین توجیه اقتصادی احداث کارخانه تولید و بسته بندی شیر و صنایع لبنی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مهدی اخوان صفار با بیان توضیحاتی در خصوص ویژگی‌های اقلیمی و جمعیتی طبس و صنایع فعال در این شهرستان گفت: ما به عنوان نماینده عالی دولت در این شهرستان از هرگونه سرمایه‌گذاری و طرحی که به رشد و توسعه شهرستان بینجامد استقبال خواهیم کرد.

بخشایی مدیر جهاد کشاورزی طبس با ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت تولید و توزیع شیر در طبس گفت: در حال حاضر روزانه ۳۲ تن شیر در شهرستان تولید می‌شود که از این میزان ۲۱ تن شیر جمع آوری گردیده و ۱۸/۵ تن آن به خارج شهرستان صادر می گردد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته روزانه ۴۰ تن شیر در طبس تولید می شده است گفت: در صورت ایجاد زیرساخت لازم شهرستان طبس قابلیت تولید شیر بیشتر را دارد ضمن اینکه کیفیت شیر تولیدی شهرستان نیز بسیار مطلوب است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا