فرماندار يزد با تأكيد به اينكه طرح تحول نظام سلامت در راستاي گسترش عدالت در حوزه بهداشت و درمان اجرا شده است گفت: امروزه شهروندان عزیزمان بامراجعه به مراکز درمانی دولتی برای افرادی که در مناطق شهری سکونت دارند شش درصد و ساکنین در روستا تنها سه درصد از هزینه های درمان را پرداخت می کنند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ محمود شاكري شمسي در مراسم افتتاح پايگاه سلامت گلستان در منطقه آزاد شهر يزد با بيان اينكه دولت تدبير و اميد در بحث بهداشت و سلامت اقدامات بسيار مناسبي را انجام داده است افزود: موفقيت هاي دولت در بحث بهداشت و درمان مورد تأييد مقام معظم رهبري نيز رسيده است كه اين توفيقات در سايه تأكيدات رياست محترم جمهور و حمايت ها و تصويب اعتبارات لازم از سوي مجلس شوراي اسلامي بوده است.

فرماندار يزد افزود: دولت يازدهم شرايط را براي استفاده عموم مردم از انواع بيمه هاي درماني فراهم كرده است.

وي با تأكيد به اينكه طرح تحول نظام سلامت در راستاي گسترش عدالت در حوزه بهداشت و درمان اجرا شده است گفت: امروزه شهروندان عزیزمان بامراجعه به مراکز درمانی دولتی برای افرادی که در مناطق شهری سکونت دارند شش درصد و ساکنین در روستا تنها سه درصد از هزینه های درمان را پرداخت می کنند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد در ادامه توجه به پيشگيري در امر بهداشت و سلامت را مهم و ضروري دانست و خاطرنشان ساخت: پيشگيري يكي از اولويت هاي مهم است كه با توجه به آن مي توان ضمن كاهش هزينه هاي درمان، سلامت جامعه را بيش از پيش تضمين نمايد.

فرماندار يزد با بيان اينكه در سال 94 نيز به بحث بهداشت و سلامت توجه خاصي داريم تصريح نمود: به ادارات و نهادهاي شهرستان ابلاغ نموده ايم تا اهداف و برنامه هاي خود را براساس و محوريت سلامت تدوين نمايند.

شاكري شمسي همچنين با اشاره به نامگذاري سال 95 به عنوان سال خوشامدگويي به يزد افزود: حوزه بهداشت و درمان مي تواند با توجه به بحث بهداشت محيط، بخش قابل توجهي از اهداف تعيين شده در اين طرح را عملياتي سازد.

فرماندار يزد با اشاره به 2 ارديبهشت ماه روز جهاني زمين پاك گفت: زمين به عنوان يكي از نعماتي است كه خداوند در اختيار انسان ها گذاشته و ما بايد اين ميراث گرانبها و يكي از مؤلفه هاي توسعه پايدار را به نحو شايسته در اختيار آيندگان قرار دهيم.

در اين مراسم رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد با اشاره به سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در حوزه بهداشت و درمان افزود: توجه به عدالت محوري و پيشگيري به عنوان مباحث مورد تأكيدات در برنامه هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بوده است.

ميرجليلي با اشاره به اشاره به راه اندازي 10 پايگاه سلامت در استان يزد افزود: در هفته سلامت 7 پايگاه در حاشيه شهر و 3 پايگاه در ديگر شهرستان ها افتتاح خواهد شد كه جمعيت بالغ بر 110 هزار نفر تحت پوشش خدمات اوليه سلامت قرار خواهند گرفت.

شايان ذكر است در سومين روز از هفته سلامت 7 پايگاه سلامت ( گلستان، اسكان، استقلال، مهرآوران،‌رحمت آباد،‌ نجف آباد،‌حسن آباد ) در مناطق آزاد شهر، بلوار استقلال،‌صفائيه،‌ رحمت آباد، نجف آباد و حسن آباد افتتاح شد كه با راه اندازي اين پايگاه ها جمعيتي بالغ بر 63 هزار نفر از خدماتي نظير بارداري، واكسيناسيون،‌سلامت جوانان،‌ غربالگري دوران ميانسالي، مراقبت بيماري هاي واگيردار،‌ بهداشت مدارس و ... بهره مند خواهند شد.

 




 

 




 

سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا