سعیدفتحی سرپرست یزدفرداطبس/بمناسبت پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست خفت بار ابرهه زمان آمریکای جنایتکار به ایران اسلامی در صحرای طبس، دعای روحبخش کمیل در جوار بارگاه منور حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس قرائت و بصورت مستقیم از شبکه خاوران سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید.

در این مراسم با شکوه که با حضور گسترده زائران و مجاوران پس از اقامه نماز مغرب و عشاء انجام شد، حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر زنجانی طبسی امام جمعه موقت طبس ضمن گرامیداشت لیله الرغائب اظهار داشت: واقعه عام الفیل، از مهمترین حادثه های تاریخ اسلام و سال های تاریخی عرب است که ابرهه با سپاه فیل به قصد ویران کردن خانه کعبه لشکرکشی کرد و در این میان، خداوند دسته دسته مرغ هایى به نام ابابیل فرستاد که آنها را هلاک کردند و خداوند کعبه و اهل مکه را از شرّ ابرهه رهایى بخشید و خانه خود را نصرت داد.

وی افزود: از آن به بعد، این واقعه را به دلیل حضور فیل هاى فراوان در لشکر ابرهه، سال فیل یا عام الفیل نامیدند. هم چنین حضرت محمد(صلى الله علیه وآله) پیامبر بزرگ اسلام، در این سال و در این شهر به دنیا آمدند.

وی حادثه شکست مفتضحانه آمریکای جنایتکار در صحرای طبس را تصویر عینی سوره مبارکه فیل دانست و چگونگی اتفاق افتادن این ماجرا، اهداف دشمن و دلایل شکست را تشریح و افزود: نجات گروگان ها از اهداف فرعی آنان بود و به گفته دست اندرکاران واقعه، هدف اصلی آنان سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

امام جمعه موقت طبس گفت: شیطان بزرگ گروهی را به نام دلتا با تجهیزات کامل برای حمله به ایران و آزادسازی گروگان‏ها تشکیل دادند و رمز عملیات را پنجه عقاب نهادند. بیشتر مسئولان دولت وقت آمریکا در این کار شرکت داشتند و هر کس اطلاعاتی در مورد ایران داشت در اختیار گروه دلتا قرار می‏داد و این گروه عملیات طبس را ماه ها تمرین کرده بودند ولی خودشان اذعان داشتند قبل از آغاز عملیات، ترس و وحشت آنان را فرا گرفته بود.

وی با استناد به آیه ۱۴ سوره فجر «ان ربک لبالمرصاد ، خداوند در کمین ستمگران است» و فرمایش حضرت امام خمینی(ره) «شن ها مامور خدا بودند» خاطرنشان کرد: آمریکایی ها با تلاش خود سعی در سرنگونی این نظام مقدس داشتند ولی همه دیدند چه اتفاقی افتاد و با نصرت الهی شکست خفت بار آنان رقم خورد و اشک رئیس جمهور وقت آمریکا درآمد.

در پایان حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر زنجانی طبسی یاد و خاطره شهید منتظر قائم فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد و تنها شهید واقعه طبس را گرامی داشت.

در ادامه مراسم، خوش چهره نغمه سرای حرم مطهر رضوی با قرائت دعای روحبخش کمیل حاضرین را به فیض رساند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا