مسابقات رالی جانبازان و فرزندان شاهد استان یزد به مناسبت 5 ارديبهشت سالروز شکست معجزه آسای و خفت بار آمریکا در صحرای طبس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ يازدهمين دوره مسابقات رالی خانوادگی جانبازان استان يزد، بزرگداشت سردارشهيد محمد منتظرالقائم و سه هزار و 850 شهید استان یزد و نکو داشت حمله خفت بار آمریکا به صحرای طبس از گلزار شهداي خلد برین یزد تا آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) بافق برگزار شد.

مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان يزد در حاشيه مراسم استقبال از جانبازان كه با حضور فرماندار و معاونت فرمانداري بافق ، بخشدار مركزي ، مديرعامل شركت سنگ آهن مركزي و جمعي از مسئولان اين شهرستان برگزار شد، اظهار داشت : این مسابقه از گلزار شهدای خلدبرين یزد تا آستان مقدس امامزاده عبدالله  بافق به طول 220 کیلومتر و در 5 کلاس پزشکی انجام شد.

"احمد ابراهيمي" با اشاره به استقبال خوب و گسترده خانواده شهدا و ایثارگران از این برنامه كه با حضور بیش از ۱۴۰ دستگاه خودور در این رقابت‌ها برگزار شده است ، گفت: شرکت کنندگان با حرکت از یزد به شهر مهریز و از آنجا تا شهرستان بافق مسیر را پیمودند.

وي اضافه كرد: در این مسابقه 750 جانباز به اتفاق خانواده هایشان شرکت دارند که با احتساب عوامل اجرایی و دست اندرکار، شمار شرکت کنندگان به 850 نفر می رسد.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، افزود: هدف از این برنامه بزرگداشت شهدا و به ویژه شهید منتظر قائم(عج) نخستین فرمانده سپاه استان یزد که در جریان حادثه صحرای طبس به شهادت رسید  و 3 هزار 850 شهید استان بود.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان يزد در پايان با بیان اینکه این دوره از مسابقات رالی خانوادگی جانبازان به همت و میزبانی شرکت سنگ آهن بافق برگزار شده است از امام جمعه ، فرماندار بافق و مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ،سایر دست اندر کاران و استقبال خوب مردم این شهرستان،تقدیر و تشکر کرد.

گفتني است كاشت نهال زيتون در ميدان غدير بافق و گلباران گلزارشهدای اين شهرستان از ديگر برنامه‌های جنبی این دوره از رقابت ها بود.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا