با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و بسیج اصناف و اتاق بازرگانی شهرستان اشکذر ، اولین جلسه آموزشی« فقه و اخلاق در بازار »برگزار شد.

با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و بسیج اصناف و اتاق بازرگانی شهرستان اشکذر ، اولین جلسه آموزشی« فقه و اخلاق در بازار »برگزار شد.

حجت الاسلام پورقیومی استاد این جلسه آموزشی ، با گرامی داشت ایام ماه رجب و فرا رسیدن لیله الرغائب گفت : آموزش  مباحث مرتبط با معامله ، تجارت ، معاشرت و آداب و احکام آن برای صنوف مختلف کسبه و بازاریان امر مبارکی است که باید با جدیت استمرار یابد و به تدریج آثار و برکات آن را شاهد خواهیم بود.

ایشان افزود: در گشته که بازار در کنار حوزه های علمیه قرار داشت کسبه و بازاریان با فراگیری احکام شرعی به حجره های بازاری خود می رفتند و با رعایت آموخته هایشان در هنگام تجارت ، رضایتمندی روح و روان خود و مشتری را به ارمغان می آوردند که در انتها رضیت باری تعالی را نیر در پی داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه امروز بخشی از کسادی بازار ، بی برکتی ها در تجارت و دیگر آسیب های موجود را می توان با بیادگیری فرامین الهی پیرامون موضوع و رعایت عملی آنها کاهش داد و در ز مان  امام علی (ع) ه آن حضرت به صورت مستمر به بازار سر می زد و خطاب به کسبه می فرمود اول فقه و احکام تجارت را یاد بگیرید سپس به تجارت بپردازید . درخواست حیات معنوی ، دنیوی  و اخروی اهل بیت (ع) برای خود و نیز توجه عملی به سیره آنها از دیگر مباحث بود.

گفتنی است قرائت زیارت عاشورا و صرف صبحانه از دیگر برنامه ها ی جلسه بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا