- من خانمي هستم 22 ساله كه پنج ماهي است ازدواج كرده ام، در اوايل ازدواج همسرم هميشه به خانه ما مي آمد ولي اكنون اينگونه نيست، مشكل من در رابطه ي با خانواده ي همسرم هست، او اصلا شرايط مرا درك نمي كند، از صبح تا شب سر كار هست و هرشب مي خواهد مرا به خانه ي خودشان(مادر شوهرم) ببرد كه اين موضوع مرا اذيت مي كند و هميشه با هم بر سر اين مورد بحث داريم. در حال حاضر از اين موضوع احساس خوبي ندارم، خواهشمندم در اين زمينه به من كمك كنيد.

پاسخ مشاور مرکز آرامش پليس، با سلام، خانم محترم با توجه به اينكه شما در حال سپري كردن اوايل زندگيتان هستيد و امكان دارد هنوز نسبت به هم شناخت كافي نداشته باشيد، لازم است بدانيد كه زندگي مشترك سه مرحله دارد:

1. ماه عسل: وقتي در اين دوران هستيد همه چيز خوب و شيرين هست. فكر مي‌كنيم مشكل خاصي وجود ندارد، از خود گذشتگي مي كنيد و ... اين دوران مي تواند يك يا دو ساعت يا نهايتا يك سال و دوسال باشد

2. اختلاف (تعارض): اينكه بين زن و شوهر اختلافي پيش بيايد، طبيعي است. زيرا دو آدم متفاوت و با دو فرهنگ متفاوت با هم زندگي مي كنند و ديگر اينكه يك زن با يك مرد دارد زندگي مي‌كند. هر فردي معيارهاي خاصي دارد و با اين معيارها بزرگ شده است و فرد ديگري با معيارهاي ديگري، بايدها و نبايدهاي آن‌ها با هم متفاوت است و اين باعث مي شود كه اختلافي پيش بيايد.

3. حل اختلاف (تعارض): در اين مرحله هر وقت مشكل پيش آيد كه طبيعي است و وقتي مشكل پيش مي آيد به اين فكر مي كنيم كه چگونه اين مشكل را حل كنيم. يا اينكه بگويم چرا اين مشكل براي من پيش آمده است؟ يا چرا همسر من چنين رفتاري را انجام مي دهد، چرا كه طبيعي است، ما بايد به دنبال اين باشيم كه مشكل را چجوري حل كنيم. خيلي چيزها كمك مي كند كه از مرحله دوم به مرحله سوم برسيم. يكي از چيزهايي كه به ما كمك مي كند اين است كه ياد بگيريم به عنوان مثال چرا مشكل داريم يعني اينكه مشكل ما به دليل نداشتن چه مهارتهايي است و بعد تلاش كنيم كه اين مهارتها را كسب كنيم.

مركز مشاوره آرامش پليس يزد

مشاور:فرزانه نوق

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا