سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / عضو هیئت رئیسه کمیته حمل ونقل مجلس،گفت:دست‌های پنهان مانع از افشای جزئیات سانحه سقوط آنتونوف ۱۴۰ می شوند،در حالی که باید هرچه زودتر رئیس سازمان هواپیمایی کشور باید برکنار شود.

مهرداد لاهوتی ،با انتقاد از اینکه تا به حال مسئولان حوزه راه و شهرساز ی گزارش قابل قبول و پاسخ روشنی در مورد سانحه هوایی سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰،گفت: همچنان اعتقاد دارم مقصر اصلی سقوط آنتونوف ۱۴۰ سازمان هواپیمایی کشور است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید هواپیماهای آنتونوف با هدف جابجایی مسافر صورت نگرفته است،افزود:سازمان هواپیمایی نباید مجوز پرواز مسافربری برای آنتونوف‌ها صادر می کرد از طرف دیگر هشدارهای بسیاری دراین رابطه داده شده بود که باید به آن توجه می شد.

 

رئیس سازمان هواپیمایی حتی یک عذر خواهی ساده از خانواده‌های قربانیان دریغ کرد

عضوکمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: جای تاسف دارد که رئیس سازمان هواپیمایی کشور حتی از یک عذر خواهی ساده از خانواده های قربانیان و بازماندگان سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ هم دریغ کرد.

وی ادامه داد: عامل اصلی حادثه سقوط آنتونوف ۱۴۰ رئیس سازمان هواپیمایی کشور است اما با این حال این فرد همچنان به کار خود ادامه می دهد و با او برخوردی نشده است.

لاهوتی با اشاره به تماس یکی از خانواده های قربانیان سانحه هوایی آنتونوف ۱۴۰،گفت: این خانواده همسر و دو فرزند خود را در آن سانحه و به علت قصور رئیس سازمان هواپیمایی کشور از دست داده و بنده در قبال آنها احساس مسئولیت می کنیم.

 

دست‌های پنهان نمی گذارند جزئیات حادثه شفاف واطلاع رسانی شود

وی تاکید کرد: اینکه گفته شد کمیته ای ویژه برای رسیدگی به سانحه سقوط آنتونوف ۱۴۰ در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و گزارشی ارائه خواهد شد؛هیچ نتیجه ای نداشته است،چراکه دست‌های پنهان نمی گذارند که جزئیات این حادثه به صورت شفاف مشخص و اطلاع رسانی شود.

عضوکمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:بنده دست از پیگیری بررسی دلایل سقوط آنتونوف ۱۴۰ برنمی دارم و تا آخر این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

 

اجرای ماده ۴۹ و سوال از وزیر راه در دستور کار مجلس/آخوندی رئیس سازمان هواپیمایی را برکنار کند

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:براین اساس اجرای ماده ۴۹ و سوال از وزیر راه و شهرسازی را در دستور کار داریم و حداقل کاری که انتظار داریم این است که وزیر راه و شهرسازی “جهانگیری” رئیس سازمان هواپیمایی کشور را برکنار کند و درغیر اینصورت از سایر ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهیم کرد.

یک فروند هواپیمایی مسافربری به مقصد طبس در ۱۹ مرداد ماه ۹۳ در ساعت ۹:۱۹ دقیقه در شمال فرودگاه مهر آباد دچار سانحه شد و این سانحه ۴۵ نفر کشته و مجروح به جای گذاشت و از آن زمان تاکنون گزارش روشن و دقیقی از دلایل سقوط این سانحه اعلام نشده است.این در حالی است که کمیسیون عمران مجلس و برخی از نمایندگان بارها بر ارائه این گزارش ازسوی وزارت راه و شهرسازی تاکیدکرده اند ،اما تاکنون اقدام موثری در این خصوص انجام نگرفته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا