به مناسبت مبعث پیامبر اکرم(ص) و هفته خوابگاه ها، با همکاری امور فرهنگی اجتماعی و هیات فاطمیون دانشگاه، دو جشن ویژه خوابگاهیان، در دو مکان در دانشگاه یزد برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی در جشن برادران که با عنوان "من عاشق محمدم" و در محل نمازخانه حضرت زهرا(س) برگزار شد، در خصوص پیامبر اسلام و رسالتی که داشت گفت: رسالت پیامبر ۲۳ سال طول کشید و در طول این مدت بسیاری از آموزه های اسلامی فرهنگ ها و هنجارهای دین اسلام در انتقال به سرزمین های دیگر پیشرفت سریعی داشت چیزی که حتی در کوتاه مدت به پشت دیوارهای چین هم رسیده بود.

وی با اشاره به اهمیت این رسالت افزود: اهمیت این رسالت زمانی قابل درک است که با اوضاع و احوال جاهلیت آن زمان مقایسه کنیم و بیندیشیم در جامعه ای که داشتن دختر مایه ننگ بوده و فساد و گناه همه جا را فرا گرفته، انتقال اندیشه و فرهنگی نوین که با کل جامعه آن روزگار مخالف بوده است، کار ساده ای نیست و این ها همه نشان دهنده سختی ها و قدرت پیامبر(ص) در انتقال دین اسلام بوده است.

حجت الاسلام نجیمی مهمترین دلایل پیروزی پیامبر در انتقال اسلام را خود دین مبین اسلام و ویژگی های آن از جمله جامعیت،عقلی و فطری بودن آن، اجباری نبودن پذیرش دین اسلام، وجود یارانی دلاور مانند حضرت علی(ع)،حمایت و فداکاری حضرت خدیجه(س) و مهمتر از همه اخلاق و سیرت و گفتار پیامبر(ص) که مورد پذیرش و علاقه مردم بود، عنوان کرد.

 وی در پایان سخنان خود به این نکته اشاره کرد که بعد از معجزه نازل شدن قرآن بر پیامبر اسلام از سوی خداوند، به جرات می توان گفت دومین معجزه آن رسالت وی در تحول و دگرگونی جامعه جاهلیت است و وظیفه ما تنها پذیرش دین اسلام نیست، بلکه حفظ و انتقال آن به نسل های بعدی است و مهمترین ابزار پیامبر برای انتقال اسلام تنها اخلاق و سیرت نبوی او بود.

در این مراسم که معاون و مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه نیز حضور داشتند، به مناسبت هفته خوابگاه ها اتاق های نمونه انتخاب شدند و همچنین در بین دانشجویان حاضر در مراسم به قید قرعه به پنج نفر از آنها سفر مشهد مقدس اهدا شد.

مدیحه سرایی مهدی خیامیان و سفره حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

اداره امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه همچنین ویژه خواهران دانشجو نیز جشنی را به همین مناسبت در محل سالن غدیر برگزار کرد که با برنامه های متنوع مولودی، مسابقه، طنز و معرفی اتاق های نمونه خوابگاه همراه بود.

خبر: مجتبی رضایی

عکس: حامد سلیمانی و فرشته رضایی

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا