با حضور مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی یزد و جمعی از صاحبنظران و فعالان صنعت گردشگری استان جلسه ای در خصوص بررسی سند چشم انداز طرح جامع گردشگری در محل این اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این جلسه اظهار داشت: یزد به عنوان قطب گردشگری معرفی شده است و ما باید این واقعیت را پذیرا باشیم و شرایط را برای رویکردهای این اتفاق مهم فراهم کنیم.

محمدمهدی شرافت افزود: سایر ارگانهای مرتبط با صنعت گردشگری باید اهداف خود را براساس محور گردشگری پایه گذاری کنند و شهرداری نیز در راستای این مسیر حرکت کند که اگر مجموع این حرکتها و برنامه ریزی ها پایا باشد مثمر ثمر خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: سند چشم انداز طرح جامع گردشگری باید قابل سنجش و مشخص برای کارکردن باشد و اگر هدفگذاری ها دقیق باشد، تغییر در مدیریت ها تفاوتی بر آن ندارد و طرح به روند اجرای خود ادامه خواهد داد.

این مقام مسئول دو بحث را مشخص دانست و گفت: اول اینکه کسانی که در این صنعت سرمایه گذاری کرده اند باید با هم اتفاق نظر داشته باشند و دوم اینکه هدف کاملاً مشخص است که چه کارهایی در راستای پیشرفت صنعت گردشگری قرار است انجام شود و چه اتفاقاتی قرار است بیفتد پس برنامه ریزی ها براین اساس پایه گذاری شود.

شرافت عنوان کرد: باید تمام مشکلات را بشناسیم و برای آن راهکار ارائه دهیم، اگر می شود اصلاح کنیم و اگر قابل اصلاح نیست حداقل آن اشتباهات دیگر تکرار نشود.

گفتنی است در این جلسه کلیه مسائل، مشکلات و ایرادات این طرح بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر گردید مدعوین سند را با دید وسیع تر مطالعه کرده و در جلسه بعدی نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا