مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در دیدار با تعدادی از دوستداران میراث فرهنگی گفت: صبور باشید، در حال حاضر نیازمند آرامشیم.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد تعدادی از تشکل ها و دوستداران میراث فرهنگی صبح امروز در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نگرانی خود را از وقایع اخیر و تخریب خانه تاریخی در کنار مسجد ملااسماعیل به بهانه طرح توسعه این مسجد تاریخی ابراز نمودند و آن را ادامه طرح توسعه امامزاده جعفر یزد دانستند.

محمدمهدی شرافت نیز در این دیدار با اعلام اقدامات اداره کل میراث فرهنگی در این خصوص اظهار داشت: تاکنون اقدامات حقوقی صورت گرفته و مکاتبه ای نیز برای بازسازی مجدد بنا انجام شده است.

وی با اشاره به مخالفت مردم و تشکل های مردمی با طرح توسعه امامزاده و توقف پروژه از آنان خواست صبور باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی را از مولفه هایی دانست که باید مورد توجه همه دست اندرکاران و آحاد مردم باشد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: اکنون بیش از هر زمان دیگر نیازمند آرامشیم و فعلاً نیازی به حرکت از سوی  دوستداران میراث فرهنگی نیست.

وی خاطرنشان ساخت: دغدغه دوستداران میراث فرهنگی ستودنی است و قطعاً ما را در ادامه مسیر همراهی خواهد نمود.

وی که در حاشیه برنامه های هفته میراث فرهنگی با این گروه دیدار داشت ضمن تبریک این هفته به دوستداران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خواستار همکاری آنان در ارائه طرح ها و ایده هایی برای حفاظت از بافت تاریخی و توسعه گردشگری و صنایع دستی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا