مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: نهمین همایش کشوری ایمنی و بهداشت کار یک رویداد خجسته علمی، پژوهشی و اجتماعی است که در استان یزد برگزار خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " مجید جوادیان زاده " روز پنج شنبه 31 اردیبهشت ماه در جلسه هماهنگی برگزاری نهمین همایش کشوری ایمنی و بهداشت کار ضمن تبریک ایام مبارک شعبانیه اظهارداشت: نهمین همایش کشوری ایمنی و بهداشت کار یک رویداد خجسته علمی، پژوهشی و اجتماعی است که در استان یزد برگزار خواهد شد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد افزود: آنچه که از نظر اجتماعی مهم هست، ذهنیتی است که ممکن است در ذهن ها منتشر شود که این رویدادهای علمی و همایش های از این دسته خروجی خاصی را در بر ندارد و صرفا به دور هم نشستن ختم می شود، بنابراین ما باید در جهت هر چه با کیفیت تر برگزار شدن این همایش در استان تلاش کنیم تا این ذهنیت در افراد ایجاد نشود.
وی ادامه داد: در همه دنیا مخصوصا در کشورهای صنعتی توسعه یافته در حقیقت بازار دانش، اندیشه و پژوهش را با همین همایش ها و برنامه ها گرم نگه می دارند.
"جوادیان زاده" تصریح کرد: استان یزد با توجه به اینکه در چند سال اخیر به دلایل مختلف توسعه صنعتی را دنبال کرده است برای آن بیش از پیش پرداختن به بحث بهداشت کار و مباحثی از این قبیل در آن مهم است.
وی خاطر نشان کرد: در حقیقت باید گفتمان بهداشت کار در رسانه ها و در میان اصحاب اندیشه گسترش پیدا کند تا از این جهت بتوانیم مقداری از هزینه های خود را کاهش دهیم.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: هر همایشی از دو بخش تشکیل شده است یکی بخش محتوایی که همان مباحث علمی و تبادل نظر و احتمالا اشتراک نظر است و دیگری فرم همایش است که می تواند ویترین عرصه نمایش نحوه مدیریت ما باشد که این دو بخش ، بخش های ثابت در هر همایشی هستند.
وی در پایان از همه دستگاه ها خواست تا برای حفظ آبروی استان به میدان بیایند و تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این همایش نمایند.
در ادامه جلسه " محمد حسن احرام پوش " رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد و رییس کمیته اجرایی نهمین همایش کشوری ایمنی و بهداشت کار اظهارداشت: اولین همایش بهداشت و ایمنی کار در سال 1367 در دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد که در سال جاری نهمین همایش آن هم در دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این همایش را تبادل نظر و ارائه آخرین دستاوردها در خصوص بهداشت کار عنوان نمود و گفت: از آنجایی که درصد بسیار زیادی از مردم در زمینه مسائل کار و ایمنی آن با مشکلاتی مواجه هستند همچنین با توجه به اهمیت قشر کارگر رسیدگی به مسائل مربوط به بهداشت و ایمنی کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: این رویداد علمی از آن جهت مهم است که تعدا 200 نفر از اساتید برجسته کشوری، محققین و دانشمندان آخرین دستاوردها موجود در زمینه بهداشت و ایمنی کار را در این همایش مورد تبادل نظر قرار می دهند.
وی در ادامه در خصوص تعداد دعوت شدگان در همایش گفت: از بین اساتید 200 نفر و از بین دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا 100 نفر به این همایش علمی دعوت شده اند.
"احرام پوش" افزود: در این همایش علمی حدود 100 نفر سخنران اصلی و حدود 300 نفر سخنران به صورت پوستری دعوت شده اند تا دستاوردهای خودشان را به صورت پوستر ارائه دهند.
وی ادامه داد: در کنار این همایش چندین کار گاه برگزار می شود که در این کارگاه ها افراد به تبادل نظر می پردازند و نتایج کار تحقیقاتی خود را به دید و نظر مردم می آوردند.
این مقام مسئول زمان برگزاری همایش را 20 الی 21 خرداد ماه سالی جاری و مکان برگزاری همایش را شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی واقع در جاده بافق اعلام نمود.
وی افزود: با توجه به آنکه در این همایش آبروی استان در میان است لازم هست که تمام کسانی که به نوعی در ارتباط با این همایش هستند در امر برگزاری آن ما را یاری نمایند و این همکاری صرفا در بحث سخت افزاری خلاصه نمی شود بلکه منظور آن است که با توجه به اینکه آن اساتید در استان حضور می یابند لازم است جلسات، کمیته ها، کارگروه ها و پنل های تشکیل شود تا اینکه مسائل را با این اساتید مطرح کنند و آنها را در جریان مسائل و مشکلات استان قرار دهند و استان یزد را به عنوان یک استان صنعتی و رو به پیشرفت معرفی نمایند.
احرام پوش خاطر نشان کرد: این رویداد می تواند کمک بسیار مناسبی جهت رفع معضلات و مشکلات کارگری استان در زمینه بهداشت و ایمنی آن باشد.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: درخواست ما از تمام کسانی که به نحوی با مسئله بهداشت و ایمنی کار مرتبط هستند این است که با نشاط و شادابی ، همراهی و همفکری و حضور گرم و موثر و فعال در این همایش داشته باشند و این همایش را به عنوان الگویی نمونه برای اتحاد و همبستگی بین صنعت، جامعه و دانشگاه قرار دهند.
گفتنی است در این جلسه هر یک از دستگاه های اجرایی که به نحوی در ارتباط با این موضوع بودند نقطه نظرات خود را در خصوص هر چه بهتر برگزار شدن همایش ارائه نمودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا