معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد در همایش سراسری روابط عمومی دستگاههای تابعه و استانی این وزارتخانه ضمن تقدیر از روابط عمومی های مجموعه وزارت اقتصاد، تلاشهای آنان را در معرفی دستاوردهای بزرگ این وزارتخانه غیر قابل انکار خواند.

گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، محمد شرفشاهی در این همایش با اشاره به اهمیت حوزه اقتصاد در دولت گفت: مهمترین راهبرد وزارت  اقتصاد افزایش توان ثروت آفرینی است.

وی در خصوص برنامه های این وزارتخانه گفت: هفت راهبرد تحت تاثیر راهبردهای کلان و بالادستی کشور برای وزارت اقتصاد تنظیم شده که هریک از این راهبردها در حوزه های مختلف این وزارتخانه نقش آفرینی می کنند.

شرفشاهی افزود: هسته مرکزی این راهبردها، افزایش توان ثروت آفرینی کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد با اشاره به شش راهبرد دیگر این وزارتخانه، تامین مالی پایدار دولت و کاهش میزان اتکای دولت به درآمدهای نفتی، ایجاد و یکپارچه سازی سامانه های اطلاعاتی عملیاتی، افزایش مشارکت موثر در سیاستگذاری و قانونگذاری، توسعه هدفمند سرمایه انسانی، افزایش هم افزایی درون سازمانی و برون سازمانی و شفافیت و سلامت اداری را از جمله این راهبردها برشمرد.

 شرفشاهی گفت: اقتصاد نقش مهمی در زندگی مردم دارد و مردم بر اساس جریان های اقتصادی می توانند برای آینده برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اتفاقاتی مانند جنگ تحمیلی در کشور افتاد که در زندگی مردم بسیار تاثیرگذار بود گفت: در مدت یکسال گذشته شرایط کشور سهل تر از آن زمان نبود و کشور در شرایط بسیار سخت و مشکل اداره شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد تاکید کرد: مجموعه روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی باید تلاش کنند تا وزارت اقتصاد بتواند به عنوان مدیر مرکز فرماندهی اقتصادی کشور در پیشبرد برنامه های خود موفق عمل نماید.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی هم در این همایش که با حضور مسولان روابط عمومی بانکها، بیمه ها، سازمانهای تابعه و و ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها برگزار شد با تشریح برنامه ها و استراتژی کلان روابط عمومی مجموعه وزارت اقتصاد در سال جاری، تمرکز و استفاده از ظرفیتهای چندرسانه ای، فعالسازی ظرفیت های اجتماعی در سطح استانی و ملی، اجرای برنامه های مشترک جهت هم افزایی در راستای اهداف وزارتخانه و نقش روابط عمومی در تحقق شعار سال را ازجمله استراتژی های کلان سال جاری روابط عمومی وزارت اقتصاد عنوان کرد.

سید مالک حسینی با بیان اینکه ماموریت اصلی وزارت اقتصاد، سیاستگذاری است، خاطرنشان کرد: امیدواریم صدای واحدی از مجموعه وزارت اقتصاد شنیده شود و در سرعت انتقال اطلاعات به مخاطبان پیشگام باشیم.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی استانها، تنظیم تقویم رویدادهای مجموعه وزارت اقتصاد و برگزاری طرح جامع آموزشی استانها بصورت منطقه ای را از جمله برنامه های در حال اجرا عنوان کرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت هم در این همایش تأکید کرد: ایجاد نشاط و امید در حوزه اقتصاد ماموریت اصلی از سوی روابط عمومی ها است دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در همایش سراسری روابط عمومی های دستگاه های تابعه و استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: مأموریت اصلی روابط عمومی های مجموعه این وزارتخانه ایجاد نشاط و امید در حوزه اقتصاد می باشد.

علیرضا معزی اظهار داشت: شاید مأموریت سایر وزارتخانه ها به اندازه وزارت اقتصاد که وظیفه سیاستگذاری در حوزه اقتصاد کلان را بر عهده دارد نباشد.

 وی با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، خاطر نشان کرد: همدلی و همزبانی وظیفه ما روابط عمومی هاست و ما باید در اجرا و پیاده سازی این شعار تلاش کنیم.

معزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از اصول کاری در شورای اطلاع رسانی دولت استاندارد سازی روابط عمومی هاست، گفت: در بسیاری از دستگاه ها نیروی انسانی غیرمتخصص در روابط عمومی ها یک شکل است که این امر به برخی رویکردهای سنتی مربوط می شود و ما تلاش می کنیم که که این نگاه را روابط عمومی ها تغییر دهیم.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در خصوص نقش آگاه سازی جامعه از سوی روابط عمومی ها گفت: اگر اطلاعات به موقع، دقیق و موثق به رسانه ها و یا در حقیقت جامعه برسد روابط عمومی می تواند نقش خود را به خوبی ایفا نماید.

وی افزود: وزارت اقتصاد نقش بسیار بزرگی در شفاف سازی اطلاعات در کشور دارد و اگر این وظیفه به خوبی انجام شود، می تواند جلوی بسیاری از تنش ها و مناسبات تلخ اقتصادی را بگیرد.

معزی یادآور شد: طی این مدت در دولت ضرورت داشتن پیوست های ارتباطی در کنار هر یک از سیاست های کلان نهادینه شده است که در نتیجه ورود نیروی غیرمتخصص در کار روابط عمومی را به حداقل خواهد رساند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر محور اصلی فعالیت های دولت، اقتصاد می باشد.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت افزود: در اقتصاد پسا مذاکره نقش روابط عمومی در حوزه افکار عمومی و برنامه ریزی های مرتبط با این بخش بیشتر خواهد بود.

معزی در پایان با اشاره به نقش روابط عمومی ها در مدیریت مناسب روان جامعه و افکار عمومی در برابر انتظارات گفت: در صورت مطالعه و برنامه ریزی مناسب، روابط عمومی ها می توانند در این حوزه موفق عمل نمایند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا