زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

قرار بود با توجه به مطالب مندرج در سرمقاله شماره 410 مورخ 17/2/94 آيينه يزد به قلم مدير مسئول كه اسمي از زبان‌دراز نيز برده شده بود اين ستون طنز كه حكم ته مقاله را پيدا كرده تا كسب تكليف مشاراليه، زبان‌دراز عازم كوچه پشت خشت شود و تا اطلاع ثانوي اين ستون تعطيل گردد.
لازم به ذكراست كه از همان پشت خشت سرك كشيده، ديدم به خير گذشت بنابراين شجاعانه بيرون آمده و مي‌گويم در خدمتيم وگرنه بنده كه مظهر شجاعت هستم هيچ ارتباطي با آن طرف خشت نداشته و اصلاً من نبوده و نيستم در روزنامه‌اي خواندم: فرماندار يزد فرمودند با زمين خواران تعارف ندارند.!!
بنده‌زاده كه دير فهم است پرسيد: پدرم!! زمين‌خواران مگر منتظر «بسم الله» فرماندار مي‌باشند كه ايشان بفرمايند: (بفرما) و آنها شروع به خوردن نمايند.
گفتم: پسر جان، خير! يعني مي‌خواهند به مردم توضيح دهند با كسي شوخي ندارند.
باز از روي كند ذهني گفت: پدرم زمين خواران خيلي جدي هستند هر چه در سفره بو د خورده‌اند و برده‌ا‌ند.
اطراف سفره را هم صاف كرده‌اند. گفتم: پسر عزيزم منظور آقاي فرماندار اين بوده كه از اين به بعد با قاطعيت با زمين‌خواران برخورد مي‌شود گفت: اولاً اگر ايشان با زمين‌خواران تعارف ندارند بنابراين با چه كسي تعارف و رو دربايستي دارند.
ثانياً آيا زميني مانده كه تعارف كنند يا نكنند گفتم: خدا به منابع طبيعي و زمين‌هاي باير و اطراف گورستان خلدبرين بركت بدهد. گفت راستي مگر زمين‌خواران را مي‌شناسند كه... جواب دادم «كه» ندارد... خدايا از دست اين بچه خنگ چه كنم؟!

زبان دراز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا