ثبت نام دانش آموزان پایه اول در 700 دبستان استان از امروز آغاز شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان یزد ، اولین نشست ستاد ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی95 -94 با حضور مدیر کل و سایر اعضا تشکیل شد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در این نشست با اشاره به آغاز زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس ، اجرای ضوابط و مقررات ثبت نام را خاطرنشان کرد و با تأکید بر سیاست های ابلاغی و استقرار ساختار 6-3-3 اظهار امیدواری نمود با اجرای کامل دستورالعمل ثبت نام ، رضایت دانش آموزان و خانواده ها حاصل گردد .

"‌ احمد شیرزاد "‌  به کارگیری همه امکانات و ساز و کارهای لازم در مدیریت مطلوب فرآیند ثبت نام را خواستار شد و افزود : بدین منظور ستاد نظارت بر ثبت نام در سطح استان ، شهرستان ، منطقه و ناحیه تشکیل شده است  .

وی  رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان را به عنوان دبیر ستاد ثبت نام استان معرفی کرد و گفت : در شهرستان ها نیز کارشناسان ارزیابی عملکرد ، این وظیفه را به عهده دارند .

شیرزادساماندهی مراکز آموزشی قبل از شروع ثبت نام از نظر جنسیت ، نوع مدرسه و دوره تحصیلی با اولویت یک نوبته بودن را خاطرنشان کرد و اظهار داشت :  فراهم آوردن آرامش خانوادها یک ضرورت است .

رئیس ستاد ثبت نام استان با اشاره به اینکه برای ثبت نام دانش آموزان میان پایه در مدارس نیازی به حضور والدین نیست از مدیران مدارس دولتی خواست از دانش آموزان میان پایه در فرصت مقرر ثبت نام نمایند .

شیرزاد ثبت نام هنرجویان هنرستان ها را بدون لحاظ نمودن محدوده جغرافیائی دانست و بیان داشت : ضرورت دارد مدارس در هنگام ثبت نام ، دانش آموزان  را با رشته های مختلف هنرستانی آشنا و راهنمائی های لازم را ارئه دهند .

مدیر کل آموزش و پرورش استان انجام ثبت نام دانش آموزان را صرفاً از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان ( سناد ) دانست و افزود : زمینه های لازم برای تحقق این موضوع در استان مهیا شده است .

وی زمان ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدائی را از دوم خرداد و سایر دوره های تحصیلی بعد ار پایان امتحانات اعلام کرد و گفت : ثبت نام دانش آموزان تا 31/4/94 ادامه خواهد داشت .

احمد شیرزاد ثبت نام دانش آموزان کلیه پایه های تحصیلی در مدارس دولتی عادی را بدون برگزاری آزمون و رودی ، مصاحبه ، شرط معدل ، نمره و ... دانست و افزود : ثبت نام دانش آموزان در این مدارس صرفاً بر اساس محدوده جغرافیائی صورت می گیرد .

وی  ادارات آموزش و پرورش را موظف کرد محدوده مدارس را بر اساس تراکم جمعیتی وظرفیت مدارس تعیین و ابلاغ نمایند و ثبت نام دانش آموزان مدارس همجوار دو منطقه یا ناحیه آموزشی را به تصمیم ستاد ثبت نام اداره کل محول نمایند .

رئیس ستاد ثبت نام استان پذیرش دانش آموزان در مدارس غیر دولتی ، شاهد ، ایثارگران ، نمونه دولتی ، استعدادهای درخشان و مدارس استثنائی را براساس دستورالعمل های مربوطه دانست .

وی از مدیران مدارسی که مجاز به دریافت شهریه وکمک های مردمی هستند خواست میزان آن را همراه با فهرست کلیه فعالیت ها در تابلو اعلانات مدرسه و در معرض دید اولیاء نصب کنند .

مدیرکل آموزش و پرورش ، دریافت هر گونه وجه نقد ، چک حامل و چک پول در کلیه مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی را ممنوع دانست و افزود : ضروری است کلیه وجوه دریافتی به حساب مدرسه واریز و چک های صادره هم توسط اولیای دانش آموزان در وجه مدرسه صادر شود .

وی یاد آوری کرد : مدیران مدارس می توانند از فرزندانفرهنگیان بدون توجه به محدوده جغرافیایی سکونت وفرزتدان کارکنان دولت در آموزشگاه های نزدیک محل کار والدین آنها متناسب با ظرفیت مدرسه ثبت نام به عمل آورند .

این مسئول اظهار داشت : ثبت نام دانش آموزان و سواد آموزان تبعه کشورهای افغانستان و عراق مقیم ایران را بر اساس ماده واحده مصوبه جلسه 978 مورخ 30/آذر/89 شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر قوانین مربوطه انجام می شود .

شیرزاد دریافت هر گونه شهریه و کمک هزینه تحصیلی و اخذ تعهد مالی به استثنای وجوه مربوط به بیمه و کتب درسی هنگام ثبت نام در مدارس دولتی در فصل ثبت نام را ممنوع دانست و افزود : در اجرای ماده 11 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و آیین نامه مصوب آن ، دریافت کمک های مردمی مشروط به آن که داوطلبانه و در فصل ثبت نام دریافت نشود بلامانع است .

مدیرکل آموزش و پرورش ، همچنین مدیران مدارس و مجتمع های آموزشی را موظف کرد برای تحقق باسوادی کامل اولیای دانش آموزان مشخصات فردی اولیای دانش آموزان شامل کد ملی ، نام و نام خانوادگی و سطح تحصیلات را در سامانه سناد ثبت و با هماهنگی واحدهای سوادآموزی شهرستان ها و نواحی ، نسبت به باسواد کردن اولیای زیر 50 سال دانش آموزان اقدام کنند .

در ادامه ی این نشت ، دبیر ستاد ثبت نام استان ، گزارشی از عملکرد این ستاد در سال تحصیلی گذشته را ارائه کرد  و گفت : در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و لزوم اطلاع اولیای دانش آموزان از وضعیت آموزشی و پرورشی مدارس ستاد ثبت نام استان و شهرستانها در ایام هفته برای معرفی مدارس و پاسخگوئی به سؤالات دانش آموزان تا پایان ثبت نام فعالیت دارند .

" سید کاظم رضوی " افزود : ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان ، مستقر در اداره کل آموزش و پرورش با تلفن 37240241 آماده راهنمائی دانش آموزان و اولیای آنان است و ستاد نظارت بر ثبت نام آموزش و پرورش ناحیه یک ( با تلفن   37249055 ) و آموزش و پرورش ناحیه 2یزد ( با تلفن 36241602 ) پاسخگو خواهند بود .

رضوی ، مدیران مدارس را موظف کرد دستورالعمل مربوط به ثبت نام ، همراه با شماره تلفن های ستاد نظارت بر ثبت نام وزارت آموزش و پرورش ، اداره کل استان و اداره آموزش و پرورش ناحیه ، شهرستان یا منطقه را در معرض دید مراجعه کنندگان نصب نمایند .

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات آموزش و پرورش استان بیان داشت : به منظور حسن اجرای دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان ، ناظران ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات وزارتی ، استانی و شهرستانی با حضور در ستادهای ثبت نام و آموزشگاه ها بر نحوه اجرای این دستورالعمل نظارت خواهند کرد .

 
     

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا