استاندار يزد گفت : جشن روابط عمومي ها نمادي از برادري، مهرباني، دوستي و رفاقت است و شايسته است روابط عمومي ها و رسانه هاي استان با همت خود همه امور را براي مردم شفاف و روشن نمايند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، صبح شنبه دوم خرداد ماه مراسم جشن بزرگ روابط عمومي هاي استان با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امورعمراني استاندار، مديران كل حوزه استاندار و روابط عمومي استانداري و مديران و كارشناسان روابط عمومي هاي دستگاههاي اجرايي استان در سالن شهيد منتظرقائم استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين جشن ضمن تبريك هفته ارتباطات و روابط عمومي به فعالان اين عرصه، تبريك ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز و تبريك سوم خرداد، روز آزادسازي خرمشهر اظهار داشت : سوم خرداد روز نماد و حماسه تاريخي دلاورمردان سپاهي، بسيجي و ارتشي ايران زمين است و روزي است كه جانبازان عزيز و سرافراز ميهن اسلامي عزتمندي را به ملت ما هديه نمودند.
"سيدمحمد ميرمحمدي" ادامه داد : امروز ايران اسلامي منبعث از همين ايثارگريها و فداركاريهاست و در منطقه به عنوان قدرت برتر و نظامي همراه با صلح، دوستي، مهر و محبت شناخته مي شود.
وي عنوان كرد: رسالت پيام رساني در واقع پيروي از رسول خدا(ص) در راستاي پيام رساني از سوي خداي متعال به مردم و بشريت است، بنابراين روابط عموميها و رسانه ها نقش ارزشمند و حساسي در استان و كشور دارند و موثرترين مسير پيام رساني براي توده هاي مردم هستند.
"ميرمحمدي" افزود: اگر امانت داري از پيام رساني سلب شود خود بزرگترين مشكل را به همراه خواهد داشت و تحريف پيامها در همه زمينه ها بسيار مذموم است.
عالي ترين مقام اجرايي استان گفت : روابط عمومي ها فيلتر مؤثري هستند تا اگر مورد كذبي وجود داشته باشد از انتشار آن پيشگيري شود يا در اصلاح آن مورد كذب نقش اصلاح گري خود را ايفا نمايند.


افزايش و گسترش تشكلهاي مردمي


استاندار يزد اظهار داشت : روابط عمومي ها در واقع ارتباطات را بين مردم، دستگاههاي دولتي، مسئولين، دولت، مردم، رسانه ها و تشكلهاي مختلف مردمي تنظيم مي كنند و بايد در راستاي سياستهاي دولت تدبير و اميد تشكلهاي مردمي را گسترش و افزايش دهيم تا نقش مردم تقويت شود و در اين زمينه روابط عمومي ها مي توانند نقش مؤثري داشته باشند.
"ميرمحمدي" ادامه داد : تغذيه هاي اطلاعاتي از طريق رسانه ها و روابط عمومي ها اتفاق مي افتد و اين اطلاعات مي تواند هم نشاط آور، شادي بخش و هدايتگر باشد و هم خداي ناكرده اسباب نگراني، غم و اندوه، اختلاف، دوري و دغدغه مردم را به همراه داشته باشد.
وي افزود: بنابراين رسانه ها و روابط عمومي ها بايد در بالاترين درجه ممكن به نفع صلح، صميميت، مهرباني، برادري و دوستي فعاليت نمايند و ترويج كننده و تشويق كننده اين صفات نيك در جامعه باشند.
عالي ترين مقام اجرايي استان عنوان كرد: از همه روابط عمومي ها و رسانه ها كه به وظايف خطير خود به خوبي عمل كرده اند تقدير و تشكر مي كنيم، چه آن رسانه هايي كه به خوبي نقد مي كنند، چه آنهايي كه بعضاً ممكن است يك مواردي را منعكس كنند كه نادرست باشد و چه آنهايي كه شفاف سازي را در دستور كار خود قرار داده اند و براي روشن نمودن ذهن مردم مسائل را تجزيه و تحليل مي نمايند. همه اين رسانه ها براي ما عزيز هستند و به آنها احترام مي گذاريم.
"ميرمحمدي" ادامه داد: تقاضاي من از مديران دستگاههاي اجرايي و مديران و كارشناسان روابط عمومي اين است كه همه رسانه ها را رفيق و دوست و همكار خود تلقي كنند و با اندك مسائلي كه از طريق رسانه ها انعكاس مي يابد نرنجند و آزرده خاطر نشوند.
وي گفت : فطرت انساني و ارزشهاي الهي حكم مي كند ما با هم برادر و صميمي باشيم و اگر ظرفيت و سعه صدر بالايي داشته باشيم مي توانيم همديگر را اصلاح نموده و آسيبي به برادري ما وارد نمي شود.
عالي ترين مقام اجرايي استان جشن روابط عمومي ها را جشن مهرباني و صميميت ناميد و عنوان كرد : بايد از طريق روابط عمومي ها همه امور براي مردم شفاف و روشن شود و مسائل مانند آب زلالي گردد كه هر چه ته استخر وجود دارد از بالا ديده شود در اين صورت است كه ديگر كدورتها، اختلافها و برداشتهاي مختلف وجود نخواهد داشت و اطمينان و اعتماد به يكديگر 100درصد خواهد بود.


روابط عمومي ها و رسانه ها بازوان قوي براي دولت و مردم


استاندار يزد گفت : رسانه ها و روابط عمومي ها بازوان قوي براي دولت و مردم هستند و با نقشي كه در شفاف سازي مسائل و اطلاع رساني درست به مردم ايفا مي كنند مي توانند فرهنگ و اخلاق جامعه را اصلاح نمايند زيرا بيشترين ناهنجاريهاي اجتماعي به علت عدم شفافيتهاست و اگر مسائل شفاف شود كسي سراغ كارهاي ناپسند نمي رود و فرهنگ عمومي اصلاح مي شود.
"ميرمحمدي" از رسانه ها و روابط عمومي هاي استان خواست تا اطلاعات و پيامهايشان سازنده و مطالبشان تحول زا و همراه با علم و آگاهي براي مردم باشد و وظايف مردم و دولت را در قبال يكديگر تبيين و تشريح نمايند تا يك فضاي بالنده، سازنده و لذتبخش بر جامعه حاكم نمايند و خاطر نشان نمود كه اطمينان داريم اين كارها شدني است و تنها كمي علاقه و از خودگذشتگي مي خواهد.
عالي ترين مقام اجرايي استان در پايان از همه رسانه ها، مطبوعات و سايتهاي استان خواست هر جا عيب و ايرادي از مسئولين ديدند با صراحت اعلام كنند و اگر مواردي بود كه به نظرشان نادرست رسيد اطلاع رساني خود را به صورت شفاف انجام دهند و هيچ گونه نگراني در اين مورد نداشته باشند و افزود: ما از كساني كه از كارمان ايراد مي گيرند بسيار تشكر مي كنيم و اگر كسي عيب و نقص فردي را مطرح كرد آن بهترين دوست ماست و بايد براي آن احترام زيادي قائل بود.


روابط عمومي ها مطمئن ترين و كوتاهترين پل ارتباطي بين مديران و مردم


در ابتداي اين مراسم مديركل روابط عمومي استانداري يزد ضمن تبريك هفته ارتباطات و روابط عمومي به مديران و كارشناسان روابط عمومي هاي دستگاههاي اجرايي استان اظهار داشت : نقش روابط عمومي ها در ارتباطات درون و برون سازماني بسيار بااهميت است و روابط عمومي ها كوتاهترين و مطمئن ترين پل ارتباطي بين مديران و مردم هستند.
داود پاك طينت ادامه داد: روابط عمومي ها بايد مطالبات مردم را در چارچوب قانون به مسئولين منتقل نموده و آنچه دولتمردان مي گويند را نيز به گونه اي قابل فهم براي مردم تبيين و تشريح نمايند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا