یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیس استان یزد: از پذیرفتن هرگونه خوراکی، نوشیدنی و مواد خوشبو کننده از مسافران ناشناس امتناع کنید.

1- حتی الامکان از انتقال مسافر به مسیرهایی که آشنایی ندارید، خودداری کنید.

2- شب ها و صبح زود از سوار نمودن مسافرانی که پیشنهاد کرایه غیرمتعارف داده و قصد عزیمت به مقصدهای پرت و دورافتاده دارند، پرهیز کنید.

3- در انتقال مسافران از مسیرهای فرعی که آشنایی ندارید و صرفاً از سوی مسافران و به بهانه خلوت بودن پیشنهاد می شود، تردد نکنید.

4- برای انتقال مسافران به خارج از شهر، تا حد امکان از طریق پایانه های مسافربری و شرکت های تعاونی تاکسی رانی اقدام کنید.

5- از پذیرفتن هرگونه خوراکی، نوشیدنی و مواد خوشبوکننده از مسافران ناشناس امتناع کنید.

6- در مؤسسات کرایه اتومبیل، حتی الامکان از پذیرش مسافران حضوری ناشناس خودداری کنید.

7- هرگز به صرف این که مسافر شما یک خانم است، جانب احتیاط را رها نکنید.

8- در مناطق خلوت برای کمک کردن به افراد ناشناسی که در ظاهر اتومبیل شان دچار نقص فنی شده و یا تقاضای بنزین می نمایند، توقف نکنید. برای کمک به این افراد بهتر است در اولین فرصت با امداد جاده ای یا پلیس تماس بگیرید.

9- از موتورسیکلت یا خودروهایی که ممکن است به تعقیب شما بپردازند، به ویژه هنگام عبور از موانعی مانند سرعت گیر، غفلت نکنید.

10- حتی الامکان از سوار نمودن مسافران بین راهی در فواصل میان شهرها خودداری کنید.

11- سارقان گاهی تحت پوشش خانوادگی، رانندگان را به مناطق خلوت کشانده و اقدام به اخاذی یا سرقت اتومبیل آنها می کنند؛ بنابر این سعی کنید در مسیرهای خلوت و در ساعات غیرمعمول تحت تأثیر این شگرد تبهکاران قرار نگیرید.

12- گروهی از سارقان در یکی مسیر و در فواصل اندک قرار گرفته و به عنوان مسافر سوار خودرو می شوند و با همکاری یکدیگر و استفاده از غفلت راننده، مبادرت به اخاذی یا سرقت اتومبیل می کنند.

13- سارقان ممکن است با شگردهای مختلف از جمله خوابیدن کنار جاده و تظاهر به بیماری اقدام به سرقت یا زورگیری نمایند. در صورت مواجهه با این گونه موارد، بیشتر مراقب بوده و جانب احتیاط را حفظ کنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا