یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیس استان یزد: معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان یزد در همایش تجلیل از مشاوران و مددکاران اجتماعی به  خودسازی، تقویت باورهای دینی و آموزش خود كنترلی در مراکز مشاوره تأکید کرد.

به گزارش یزدفردا: سرهنگ "حسین فروزانی"  در این همایش گفت: مشاوران در بطن جامعه هستند و به آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی آگاهی و اشراف كامل دارند و می توانند از شدت و فراوانی آن‌ها پیشگیری كنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان با بیان اینكه مشاوران در مرکز مشاوره عملكرد بالایی دارند و ما از زحمات آن‌ها قدردانی می كنیم تصریح کرد: موضوع مهمی كه باید در مراكز مشاوره مورد تأكید قرار گیرد بحث خودسازی، تقویت باورهای دینی و آموزش خود كنترلی است.

در ادامه این همایش  سرهنگ دوم "محمدرضا مزیدی" جانشین معاونت اجتماعی استان یزد نیز پس از تبریك روز مددكار، به اهمیت جایگاه مشاوره در جامعه و اثربخشی آن در كلانتریها پرداخت و به اقدامات شاخص و عمده این مركز در سال 93 اشاره كرد و گفت: اگر همت و تلاش صادقانه همكاران نبود، وضعیت ناهنجار آسیبهای اجتماعی در شرایط بدتر و سخت تری بود.

وی اقدامات اجتماعی پلیس را تحولی بنیادین دانست و افزود: در این حوزه ما نسبت به بسیاری از متولیان امر پیشرو و پیش قدم هستیم.

سرهنگ مزیدی  با تقدیر از همكاران، رفتار حرفه ای را شرط لازم موفقیت مشاوران دانست و ابراز امیدواری كرد این روند روبه رشد ادامه یابد.

جانشین معاونت اجتماعی یزد در پایان، به مصالحه ی 70 درصدی پرونده های ارجاعی اشاره كرد و گفت:مصالحه پرونده های ارجاعی نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

استاد "دهقانی زاده" رئیس دفتر تحكیم بنیان خانواده، نیز درادامه این همایش  در مورد آسیبهای اجتماعی و شبكه های اجتماعی درگیر در این موضوع و همچنین خیانت زناشویی، طلاق و اعتیاد مطالبی را بیان كرد.

وی ادامه داد: امروزه بحث جدیدی كه در حوزه مسائل روانشناختی و خصوصا مسائل خانوادگی مطرح می باشد، بحث غنی سازی رابطه های زوجین و رابطه های خانواده هاست و بخش عمده مشكلات خانواده به این دلیل است كه رابطه زوجین كیفیت مطلوب ندارد و لذت از رابطه زناشویی خواه، ناخواه می تواند به رضایتمندی و كیفیت خانواده كمك كند.

رئیس دفتر تحكیم بنیان خانواده، تعهد را یکی از ویژگی های خانواده سالم در نظر گرفت و افزود: ما خانواده ای را سالم می دانیم كه تعهد داشته باشد و این تعهد شامل دو بعد است: تعهد شناختی و تعهد عاطفی.

استاد دهقانی زاد در پایان  تصریح كرد: مشاوران و مددكارانی كه در حوزه انتظامی و كلانتری ها مشغول به فعالیت هستند، به علت اینكه در ساختار و فرآیند زوج و خانواده و اجتماع درگیر هستند مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و این افراد مسلما انسان هایی توانا و از لحاظ فكری بالغ هستند كه این مسئولیت خطیر را بر عهده دارند.

در ادامه این همایش همچنین دكتر "رفاهی" معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان یزد نیز گفت: متأسفانه عصر امروز، عصر ناهنجاری ها و فاصله گرفتن از ارزش هاست و مسائلی كه ما در دین مقدس اسلام و مذهب شیعه به آن متعهد هستیم، در جهان امروز به سمت فاصله گرفتن از ارزش ها پیش می رود.

وی در ادامه به موضوع مهم و مورد توجه "طلاق" كه امروزه در استان یزد رشد زیادی داشته است پرداخت و گفت: خوشبختانه با به وجود آمدن مركز تحكیم بنیان خانواده (كه از مرداد ماه سال 91 شكل گرفت)  بیش از 40 درصد موجب مصالحه پرونده ها شد.

گفتنی است،به مناسبت سالروز میلاد بزرگ مددکار تاریخ اسلام امیرمومنان امام علی(ع) و به مناسبت روز مدکار، همایش"تجلیل از مشاوران و مددكاران اجتماعی" با همکاری مرکز مشاوره آرامش پلیس استان یزد در سالن جهاد فرماندهی انتظامی استان یزد برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا