مدیر کل اداره استاندارد استان یزد، هنگام بازدید گروهی از شرکت رز تحریر یزد، در جمع کارشناسان استاندارد و دست اندرکاران آن واحد تولیدی گفت: باید به گونه ای عمل نماییم، که یزدیها اولویت مصرفشان، کالاها و خدمات تولیدی استاندارد شده همین استان باشد، و ناخودآگاه به سوی خرید نشانهای یزدی  بروند.

محمدحسین ماجدی اردکانی افزود: یزدیها به خاطر تدین مثال زدنی، و تعهدی که از دیرباز از پدران و فرهنگ اسلامی- بومی این منطقه به ارث برده اند، کالاها و خدمات بسیار خوبی را عرضه داشته اند، که آنها را نه تنها شهره استانی و ملی، بلکه شهره جهان نموده است. در استان یزد شیرینی جاتی با قدمت یکصد ساله تولید می شود، که با نداشتن هیچگونه استانداردی توانسته اند نام این استان را در جهان پرآوازه نموده و همیشه از نظام دولتی کیفیت و استاندارد ملی ایران جلوتر باشند.

وی ادامه داد: برای دولتمردان، بسیار مایه افتخار است، که مدیریت واحد تولیدی یکی از کارخانه های استان یزد توانسته ضمن حضور فعال و موفق در بازار تولید و مصرف، با ایجاد حدود 30 کارخانه پایین دستی، خود نقش کارخانه مادر را ایفاء نموده و نام یزد را در میان سایر تولیدات، درخشان نماید. وی همچنین گفت: متاسفانه مردم یزد و حتی بسیاری از صاحبان صنایع یزد با محصولات تولیدی استان آشنا نیستند  و هرگاه از آن خبردار شوند قطعا به خرید آن نیز تمایل نشان خواهند داد. باید به سمتی حرکت کنیم که اولویت مصرف مردم یزد کالاهای تولیدی استان باشد.

مدیر کل استاندارد یزد در پایان، خطاب به مسئولین واحد تولیدی مورد بازدید گفت: پیشنهاد می شود در بسته بندی و حتی محصولات خود ساخت ایران و یزد را درج کنید تا توانمندیهای تولیدی استان نمایان تر شود و در این صورت قطعاً حمایت ها و کمک های مسئولین محلی و ملی ،بهترو بیشتر خواهد شد. هم چنین تبلیغاتتان کافی نیست، و جای کار بسیار دارد. در ابتدا و برای شروع، شما می توانید در نمایشگاه اداره کل استاندارد استان یزد غرفه ای اختیار نمایید و نسبت به تبلیغ کالاهایتان اقدام نمایید. باید چشم انداز طولانی، و بلند مدت در تولید داشته و حداقل یکصد سال آینده را مدنظر قرار دهید. خطوط تولید قدیمی کارخانه را کنار نگذارید، و هنگام تولید با فناوریهای نوین، به جامعه نشان دهید که از کجا و به کجا رسیده اید.

پ

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا