یزدفردا :محمدنبی حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد، با اشاره به اینکه در اردیبهشت و خرداد، دو واقعه مهم تاریخی در ارتباط با موتلفه اسلامی وجود دارد، عنوان کرد: در اردیبهشت تاسیس حزب موتلفه و در خرداد تیرباران چهارتن از سران حزب موتلفه توسط رژیم طاغوت را پیش رو داریم.

وی با اشاره به سیر تاریخی تشکیل موتلفه و پس از آن دست به اسلحه شدن این حزب، گفت: پس از واقعه ۱۵ خرداد، جلسات شورای مرکزی حزب با حضور شهید بهشتی، شهید مطهری و برخی دیگر از بزرگان برگزار شد.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: در یکی از جلسات شهید مطهری فرمودند که دیگر با اعلامیه صادر کردن کار به پیش نمی‌رود و باید چند تن از سران رژیم شاه را به خاک بکشیم تا جو رعب و یأسی که به واسطه واقعه ۱۵ خرداد در بین مردم ایجاد شده فرو ریزد.
حبیبی ادامه داد: رژیم بعد از ۱۵ خرداد آنقدر گستاخ شده بود که کارهای بسیار عجیبی انجام می‌داد به گونه‌ای که برای خارجی‌ها حتی حق توحش در ایران گرفته بود به این معنی که آنها از یک جامعه متمدن به ایران که یک جامعه متوحش به دید آنها بود آمده‌اند.
وی گفت: موتلفه اسلامی در این زمان که شرائط اختناق به معنای کلمه ایجاد شده بود دست به اسلحه برد، شرائط به گونه‌ای بود که راهی جز دست به اسلحه شدن وجود نداشت چرا که رژیم هیچ حرفی را قبول نداشت و تنها اقدام به سرکوب جنایت کارانه مردم می‌کرد.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: شلیک گلوله حزب موتلفه به سمت سران رژیم سبب شد که دوباره امید و شجاعت بین مردم ایجاد شود و مردم بدانند که می‌توان با رژیم طاغوتی پهلوی مبارزه کرد.
حبیبی گفت: با این اقدام موتلفه، رژیم شاه افراد دست اندرکار این اقدام را دستگیر کرد، چهارنفر را تیرباران و مابقی را به زندان از ۱۵ سال تا حبس ابد محکوم کرد.
بررسی تمهیدات انتخاباتی را از اواخر سال ۹۲ شروع کردیم
وی در ارتباط با انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که اسفند امسال برگزار می‌شود، گفت: تمهیدات انتخاباتی را از اواخر سال ۹۲ برای امسال اندیشیدیم و یک تمهید کلی برای اعمال سیاست‌های انتخاباتی در نظر گرفتیم.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: شورای انتخاباتی ما هم آن زمان تشکیل شد و مسئولی برای این شورا در نظر گرفتیم، در این شورا به این نتیجه رسیدیم که موتلفه باید کل ظرفیتش را برای ایجاد ائتلاف بین اصولگرایان صرف کند.
حبیبی با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای مشخص شدن وضعیت ائلاف صورت گرفت، گفت: در نهایت مشخص شد که باید تلاش کنیم که ائتلاف اصولگرایان در سراسر کشور با محوریت جامعتین انجام شود.
ائتلاف نکردن سم مهلک انتخابات ۹۴ برای اصولگرایان است
وی افزود: اعتقاد ما این است که اصولگرایان هیچ راهی جز ائتلاف ندارند بنابراین جزیره‌ای عمل کردن، متفرق بودن و ائتلاف نکردن، سم مهلک انتخابات ۹۴ برای اصولگرایان است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: تجربه سال ۹۲ عده‌ای را بیدار کرد که اگر منفعت جمع اصولگرایان را تحت الشعاع منفعت حزب خود قرار دهیم، باید منتظر یک شکست بزرگ دیگر باشیم.
حبیبی گفت: به ویژه الان که رقبای ما در حال تلاش برای ارائه یک لیست رسمی هستند، این ائتلاف اصولگرایان ضرورت بسیار بالایی دارد، الان برخی از دولتمردان ما که مسئول یا عضو گروه‌های اصلاح طلب هستند هم به دنبال وحدت بین اصلاح‌طلبان هستند.
وی گفت: در مجلس هشتم و نهم، رقبای ما عددی برای رقابت با اصولگرایان نبودند اما الان آنها عدد شده‌اند و می‌توانند برای ما رقیب جدی به حساب آیند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در ارتباط با ائتلاف، گفت: نسبت به وضعیت یک سال قبل، اگر الان وضعیت ائتلاف بین اصولگرایان را مقایسه کنیم، می‌بینیم که پیشرفت‌های بسیار بالایی نسبت به یک سال قبل داشته‌ایم.
حبیبی با تاکید بر اینکه انتخابات امسال برای جامعتین از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: وحدت بین اصولگرایان در این زمان از هرچیزی بهتر است، ما اگر بتوانیم انتخاب کنیم که مجلس با اصلاح طلبان باشد و ۵۰ نماینده از موتلفه داشته باشیم یا مجلس با اصولگرایان باشد و ما حتی ۵ نماینده نداشته باشیم، حتما مجلس اصولگرایی را انتخاب می‌کنیم.
وی در ارتباط با وحدت بین موتلفه، ایثارگران و پایداری گفت: ۱۳ جلسه مشترک با ایثارگران و جبهه پایداری برگزار کردیم ودر این جلسات، متوجه شدیم که هم آنها و هم ما به این نتیجه رسیده‌ایم که راهی جز ائتلاف وجود ندارد.
اصولگرایان به ائتلاف نرسند چیزی شبیه مجلس ششم رخ می‌دهد
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: الان مهمترین بحث ما ساز و کار انتخاباتی است که بحث‌هایمان در این رابطه را شروع کردیم و به نتایج خوبی هم دست پیدا کردیم.
حبیبی با تاکید بر اینکه اگر واقعا اصولگرایان به ائتلاف نرسند، چیزی شبیه مجلس ششم اتفاق می‌افتد، ادامه داد: چون در تمام این جلسات حضور داشتم، شهادت می‌دهم که روحیه دوستان ما در جبهه پایداری و ایثارگران، رسیدن به ائتلاف است.
پیشرفت ائتلاف اصولگرایان بیش از حد تصور ماست
وی افزود: پیشرفت ما در موضوعات مربوط به ائتلاف در جلسات مشترک بیشتر از حد تصور ماست و خبرهای خوشی هم در هفته‌های آینده از این جلسات رسانه‌ای می‌شود.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه الان نسبت به سال گذشته و ماه‌های قبل امیدواری بسیار بیشتری نسبت به ائتلاف اصولگرایان دارم، گفت: باید مراقب باشیم که خودمان به حاشیه‌هایی که برخی افراد برای آسیب‌زدن به ائتلاف پخش می‌کنند، دامن نزنیم.
عکس: خبرنگار یزدفردا

سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا