افتتاح مرکز آموزش، توسعه و تحقیقات گروه پیشگامان


طی مراسمی با حضور مدیران ارشد گروه و مدیران پارک علم وفناوری اقبال یزد، مرکز آموزش، توسعه و تحقیقات گروه پیشگامان به صورت رسمی افتتاح شد.


طی مراسمی با حضور مدیران ارشد گروه و مدیران پارک علم و فناوری اقبال یزد مرکز آموزش، توسعه و تحقیقات گروه پیشگامان در پارک علم وفناوری اقبال یزد به صورت رسمی افتتاح شد.


در این مراسم محمدرضا رضایی نژاد مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه در سخنانی با اشاره به فعالیت های این گروه از سال 75 گفت: از ابتدای فعالیت تا کنون در حال برنامه ریزی در دو حوزه اقتصادی و زیرساختی فنی بوده ایم که بحمدلله بعد از 15 سال فعالیت شبانه روزی امروز در این زمینه هیچ مشکل و مانعی برای فعالیت های گروه وجود ندارد.


وی با اشاره فعالیت گروه در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: مفتخریم که امروز در حوزه ارتباطات بین الملل جزو بهترین ها هستیم، در حوزه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در جمع سه شرکت برتر کشور و در حوزه پراکندگی مشترکین در کشور اول هستیم، اولین مالک ایرانی فیبرنوری در آب های آزاد و مجری مرکز SOC هستیم و اینها تنها بخشی از فعالیت های ارتباطی گروه می باشد.


رضایی نژاد با اشاره به طول عمر هر ایده گفت: باید برای فردا خود برنامه ریزی داشته باشیم وبر این اساس هئیت مدیره گروه از سهامداران خود اجازه گرفت تا از 2 درصد سوذ سهام شرکت تا سالانه سقف ده میلیارد ریال را در امر تحقیق هزینه کند.


مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه پیشگامان با اشاره به اینکه گروه پیشگامان یک بنگاه خیریه نیست گفت: بی شک هر ریال سرمایه گذاری که این گروه در بخش ایده های نوین که انجام می دهد باید در آینده برای شرکت سودآوری داشته باشد.


وی با تقدیر از حمایت پارک علم وفناوری اقبال یزد حمایت از مرکز آموزش، توسعه و تحقیقات گروه پیشگامان گفت: بی شک با تلاش و حمایت مدیران مدبر و اگاه این مرکز علمی یزد به قطب علمی کشور تبدیل خواهد شد.


رضایی نژاد گفت: از جمله اهداف آرمانی گروه رسیدن یزد به قطب فناوری اطلاعات کشور است و هم اکنون در تلاشیم یزد را قطب اقتصادی منطقه نیز تعریف کنیم.


وی با اشاره به ایجاد بندرخشک در یزد توسط گروه پیشگامان گفت: با اجرای این طرح یزد به مرکز تبادل کالا و بار در کشور تبدیل خواهد شد که اثرات فراوانی برای استان در پی خواهد داشت.


مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه پیشگامان با تقدیر از فعالیت های مهندس کریمی رئیس مرکز آموزش، توسعه و تحقیقات گروه گفت: تلاش های آقای کریمی در آینده برای گروه دستاوردهای عظیمی خواهد داشت و باید این مرکز به فکر جذب ایده های نوین برای رسیدن به زندگی آرمانی باشد.


همچنین کریمی رئیس مرکز آموزش، توسعه و تحقیقات گروه پیشگامان نیز در سخنانی با اشاره با اهمیت و جایگاه تحقیقات و آینده نگری در سازمان های پویا گفت: گروه پیشگامان با درک این واقعیت اقدام به تاسیس مرکز آموزش، توسعه و تحقیقات کرده است.


وی از مهمترین اهداف این مرکز را جذب نخبگان و ایده های برتر در حوزه های مختلف دانست و افزود: این مرکز با شناسایی ایده های جدید در حوزه های مختلف مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و سرمایه گذاری موثر در این حوزه تا اجرایی شدن و تولید انبوه از آن حمایت خواهد کرد.


کرمی جذب ايده هاي نو «IT»، اعم از نرم افزار، سخت افزار، شبكه و ... از طريق حمايت هاي مالي و تجهيزاتي از طرح هاي داراي توجيه اقتصادي و حمايت از مبتكرين، مخترعين و پژوهشگران «IT» جهت پيشبرد ايده ها و طرح هاي آن ها تا مرحله بهره برداري از جمله اهداف این مرکز دانست.


تعريف و انجام پروژه هاي تحقيقاتي بر پايه فناوري اطلاعات، برگزاري دوره هاي آموزشي مرتبط با «IT»، ايجاد بستر مناسب جهت برقراري ارتباط با دانشگاه ها و مراكز علمي و تحقيقاتي داخلي و خارجي، جذب ايده هاي نو «IT»، اعم از نرم افزار، سخت افزار، شبكه و ... از طريق حمايت هاي مالي و تجهيزاتي از طرح هاي داراي توجيه اقتصادي، حمايت از مبتكرين، مخترعين و پژوهشگران «IT» جهت پيشبرد ايده ها و طرح هاي آن ها تا مرحله بهره برداري از دیگر اهداف مرکز آموزش، توسعه و تحقیقات گروه پیشگامان می باشد.


کریمی از دیگر زمینه های فعالیت این مرکز را تعريف و انجام پروژه هاي تحقيقاتي بر پايه فناوري اطلاعات، برگزاري دوره هاي آموزشي مرتبط با «IT» و ايجاد بستر مناسب جهت برقراري ارتباط با دانشگاه ها و مراكز علمي و تحقيقاتي داخلي و خارجي عنوان کرد.


گفتنی است در پایان این مراسم با حضور مدیران و خبرنگاران حاضر مرکز آموزش، توسعه و تحقیقات گروه پیشگامان به صورت رسمی افتتاح شد.


این مرکز در سالن اصلی پارک علم و فناوری استان یزد واقع در کارخانه اقبال آماده حضور نخبگان وایده پردازان استان برای آغاز همکاری می باشد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا