رئیس بنیاد ملی نخبگان استان یزد:جشنواره ملی ایده های برتر رویداد مهمی در سطح کشور است

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان یزد با اشاره به نقش تاثیرگذار جشنواره ملی ایده های برتر در شناسائی افراد صاحب ایده وفکر، گفت: برگزاری چنین جشنواره ای از رویدادهای مهم کشور است که تاثیر بسیار خوبی در جامعه دارد.

دکتر حبیب زارع شناسائی افراد دارای ایده، محققان و پژوهشگران و اطلاع رسانی وفرهنگ سازی در این زمینه را از رسالت های مهم جشنواره ملی ایده های برتر ذکر کرد.

وی با بیان اینکه لزوم برگزاری چنین جشنواره ای به منظور پوشش ایده های برتر همیشه در جامعه احساس می شد، اظهارداشت: معمولا در جشنواره هائی که تاکنون در کشور برگزار شده است به اختراعات و ابتکارات، تجاری سازی، جذب سرمایه گذاری، پژوهش و پژوهشگر پرداخته شده است و نقش ایده ها و ایده پردازی مورد غفلت قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان یزد با بیان اینکه در همایش ها و جشنواره هایی که پیش از برگزاری جشنواره ملی ایده های برتر برگزار می شد باید ایده به مرحله عمل رسیده و اجرائی شده باشد، افزود: تا کنون کمتر گام موثری در تکمیل فرآیند تحقیق و توسعه و توجه به ایده سازی برداشته شده است واز همین رو جای خالی چنین جشنواره ای که ایده های برتر را پوشش دهد در میان جشنواره هائی که تاکنون برگزار شده است، همیشه احساس می شد.

زارع با تاکید بر اجرای کامل فرآیند تحقیق و توسعه، اظهارداشت: فرایند سیستم مدیریت دانش کشور در موضوع تحقیق و توسعه باید کامل باشد.

وی استعدادیابی، ایده سازی، ایجاد اختراع و ابتکار و تجاری سازی اختراعات، ابتکارات و ایده ها را از مراحل فرآیند تحقیق و توسعه دانست و افزود: جشنواره های فراوانی در فرآیند تحقیق و توسعه و در مراحل بعد از ایده پردازی برگزار یا لااقل سازمانی به عنوان متولی آن معرفی شده است اما درمرحله استعدادیابی و ایده ها اقدام موثری صورت نگرفته است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان یزد در همین زمینه از اجرای طرحی به نام شهاب در بنیاد ملی نخبگان خبرداد و افزود: در میان جشنواره هائی که تاکنون برگزار شده به مرحله استعدادیابی نیز کمتر توجه شده و از همین رو جشنواره استعدادیابی در بنیاد ملی نخبگان در حال پیگیری است.

زارع با اشاره به اینکه در حال پیاده کردن مقدمات برگزاری طرح شهاب در سطح استان هستیم، اظهارداشت: در جشنواره شهاب افراد مستعد جامعه شناسائی و به سمت ایده پردازی سوق داده می شوند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان یزد در پایان از برگزاری جشنواره اختراعا ت کویر از هفتم تا نهم دی در یزد خبرداد و افزود: در این جشنوره منطقه ای اختراعات نخبگان استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، نهمین جشنواره ملی ایده‌های برتر آذر ماه سال جاری در یزد با همکاری گروه پیشگامان برگزار خواهد شد و مهلت ارسال ایده‌ها نیز تا امروز(30 )آبان ماه تمدید شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا