حسین و بچه ها در استانبول چه می کردند؟ ستاد جلیلی پاسخ دهد
آیا هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیمای «حسین و یکی دو تا از بچه ها» و نیز اقامت آنها در هتلهای استانبول از محل بیت المال پرداخت شده است یا آنها، هزینه های سفرشان را خود پرداخت کرده اند؟ 

ستاد خودجوش «یار علمدار» (جمعی از ایثارگران مستقل حامی سردار محسن رضایی)، در نامه خطاب به جناب آقای دکتر سعید جلیلی، چند سوال درباره حضور تیم فیلمبرداری مستندسازان شخصی در مذاکرات استانبول را مطرح کرده و خواستار پاسخگویی این کاندیدای محترم انتخابات ریاست جمهوری به ابهامات در این خصوص شد.

متن نامه ستاد خوجوش «یار علمدار» (جمعی از ایثارگران مستقل حامی سردار محسن رضایی) خطاب به دکتر سعید جلیلی، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر سعید جلیلی
کاندیدای محترم یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سلام علیکم

ضمن تقدیر و تشکر از شما که برای تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پا به میدان رقابتهای انتخاباتی نهاده اید، نکاتی را درباره مستند تبلیغاتی ستاد انتخاباتی جنابعالی با شما در میان می گذاریم.

یکی از ارزشهای اسلامی، صداقت است. گاهی برخی رفتارها و گفتارها، به این ارزش بنیادین خدشه وارد می کند. متأسفانه در فیلم مستند ستاد انتخاباتی منتسب به جنابعالی شاهد بودیم که فردی که به نظر میرسد کارگردان فیلم تبلیغاتی این فیلم است، رو به دوربین می گوید: «بنا بر این شد که ما مستند تلویزیونی ایشون رو بسازیم. از امروز ما حدود دو هفته ای وقت داریم که فیلم رو به تلویزیون برسونیم. الان هم آقای دکتر حدود 3 ساعت دیگه عازم استانبول هستن تا با خانم اشتون فاز جدید مذاکرات و صحبتهاشون را داشته باشن. من هم چون پاسپورت نداشتم، قرار بر این شد که حسین با یکی دو تا از بچه ها برن استانبول و با آقای دکتر باشن و ما هم در ایران با یکی دو تا از بچه ها، برداشت های مربوط به ایران را بگیریم».


حال به طرح چند سوال درباره سفر «حسین و یکی دو تا از بچه ها» به استانبول می پردازیم:


پرسش اول: حسین و یکی دو تا از بچه ها، با چه مجوزی به استانبول رفتند؟ آیا مجوز کتبی برای این کار اخذ شده است؟ اگر اخذ نشده است، چرا و چگونه این عمل غیرقانونی یعنی ضبط شخصی و تبلیغاتی از حواشی مذاکرات خاص امنیتی، میسر شده است؟
پرسش دوم: اگر مجوز قانونی صادر شده است، پرسش این است که این مجوز توسط چه مرجعی صادر شده است؟ آیا چنین مجوزی، پیش از این و به سایر گروههای تصویربرداری غیردولتی ایرانی نیز داده می شود؟ اگر چنین نبوده، آیا صدور این مجوز یک رانت محسوب نمی شود؟


پرسش سوم: در صورتی که مجوز کتبی و قانونی برای این ضبط شخصی صادر شده و قبلاً نیز مسبوق به سابقه بوده و اطلاق "رانت" بر آن صحیح نباشد، آیا هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیمای «حسین و یکی دو تا از بچه ها» و نیز اقامت آنها در هتلهای استانبول از محل بیت المال پرداخت شده است یا «حسین و یکی دو تا از بچه ها»، هزینه های سفرشان را خود پرداخت کرده اند؟


از این رو ما جمعی از ایثارگران که بطور خودجوش و تحت عنوان ستاد یار علمدار به حمایت از کاندیدای اصلح یعنی دکتر محسن رضایی می پردازیم، تقاضامندیم فاکتور هزینه اقامت هتل و نیز فاکتور بلیط های خریداری شده توسط تیم مذاکره کننده هسته ای، منتشر شود تا مشخص شود که «حسین و یکی دو تا از بچه ها»، در لیست هزینه های پرداخت شده توسط بیت المال هستند یا نیستند؟


همچنین از باب تکلیف شرعی و ملی بر خود لازم می دانیم خطاب به ملت عزیز ایران اسلامی این حقیقت را بیان کنیم که: فرزند رشید شما ملت ایران و یار علمدار انقلاب و مالک اشتر زمان جناب آقای دکتر محسن رضایی، در طول هشت سال دفاع مقدس و حضور در صحنه های بزرگ افتخارآفرینی های ایثارگران، کمترین تیم فیلمبرداری و عکس برداری همراه خود نکرد؛ هرچند دستور ثبت و ضبط حماسه آفرینی های فرزندان روح الله را صادر کرد ولی این را برای خود نخواست بلکه برای ثبت دلاورمردی های فریادگران «یا لثارات الحسین(علیه السلام)» می خواست. اندک عکس و فیلم باقیمانده از ایشان در آن دوران، خود سند روشنی بر خلوص و عیار بالای ایثاگری های این نسخه بی بدیل یار علمدار انقلاب است. و پرسش دیگر ما این است که هشت ماه مذاکره با اشتون کجا و هشت سال مبارزه با صدام کجا؟!


ضمن احترام به همه کاندیداهای محترم حاضر در صحنه انتخابات که همگی درراستای تحقق حضور حداکثری مردم گام بر می دارند، از ملت عزیز ایران اسلامی و علاقمندان به امتداد گفتمان انقلاب اسلامی می خواهیم به یار آزمون پس داده و فولاد آبدیده انقلاب اسلامی سردار حاج محسن رضایی رأی دهند. بدانیم و آگاه باشیم که دیکته نا نوشته، غلط ندارد ولی از قدیم گفته اند «دیکته قهرمانها هجده و نیم است». طبیعی است که اگر ذره بین برداریم و در کارنامه سردار پر افتخار سپاه اسلام که از سال 1358 تاکنون یعنی قریب به 34 سال مستقیماً عهده دار اجرای فرامین حضرت امام خمینی و امام خامنه ای بوده، به انکار و طعن به جستجو پردازیم، می توانیم نکاتی را به زعم خود به عنوان خطا برگزینیم و نمره دیکته او را بجای 20 به هجده و نیم تقلیل دهیم ولی فراموش نکنیم که فقط دیکته نانوشته غلط ندارد.
لطفا اعضای ستادش توضیح بدن.البته اگه توضیحی دارن!!!!!!!!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا