محمدعلي وزيري هفته نامه آيينه يزد

در هر كابينه‌اي چهره محبوب يا درخشاني به چشم مي‌خورد كه با بهره‌گيري از ابر و باد و مه و خورشيد و فلك كاري كارستان انجام مي‌دهد. گرچه تمام كابينه‌ها از اين نمونه شاهد دارم ولي از همين نزديكي‌ها مثال مي‌زنم روزي كه وزير كار دولت احمدي‌نژاد با بوق و سرنا «كارگاه‌هاي زودبازده» با صرف هزينه‌هاي ميلياردي مطرح كرد و بعد وزير پرفروغ مسكن و شهرسازي با بمب خبري مسكن مهر كه قرار بود الگوي مديريت جهان هم بشود و از همين كانال كانديداي گروهي براي معرفي به عنوان نامزد رياست جمهوري هم گرديد ياد مي‌كنم نتيجه اين همه هياهو (هيچ) بود و ويراني اقتصاد، بدهي بالا سوء استفاده بخوانيد (فساد گسترده و فقر اكثريت و غناي اقليت) و امروز دولتمردان، شهرداري‌ها، بانك‌ها و به خصوص مردم در رنج و تلاش براي زدودن تبعات اين اقدامات به اصطلاح مشعشع هستند. در كابينه اعتدال نقش قهرمان و منجي به وزير بهداشت و طرح سلامت وي واگذار شد.
اما اصل مطلب نگاه وزير به پرداخت كارانه پرستاراني كه مدعي اجحاف به خودشان در طرح سلامت هستند و نگاه وزير به اعتراض معلمان و توهين به شعور معلم و مخاطب!! غم انگيز است.
آقاي دكتر! شما كه به تبليغ براي طرح مي‌پردازيد و جمع‌آوري اعتبار! حمايت نظام از شما هم وجود دارد آيا اين تلالو و درخشش بزرگترين ضربه را پايگاه اجتماعي وزير آموزش و پرورش در مقايسه با حضرتعالي نزده است؟
آقاي وزير! بزرگترين ضرركننده طرح شما معلمان و نمونه آن بنده! و تلخ تر آن كه به جاي پذيرش نواقص و اصلاح به شعور معلمان توهين شده است. معلم از حق خود دفاع مي‌كند و براي ايفاد حق همه اقشار مخصوصاً پرستاران و كارگران تلاش مي‌كند و اعتراض مي‌نمايد پس از اين سخن تفرقه‌آميز و توهين‌آميز چه بهره‌اي عايد خواهد شد؟ به فيلم كنفرانس مطبوعاتي خود نگاه كنيد! وقتي به سه برابر شدن كارانه پرستاران به زودي اشاره مي‌كنيد با لبخندي به معلمان هشدار مي‌دهيد كه اعتراض نكنند ولي بدانيد اگر طرح مشعشع مسكن مهر براي كابينه احمدي نژاد سرافرازي آورد طرح سلامت شما هم براي جناب روحاني افتخار مي‌آورد و اگر اين چاه ويل پر نشود و نتوانيد بودجه روزافزون آن را تامين نموده و اختلاف فاحش و تلخ‌پرداختي‌ها حتي در زير مجموعه خودتان را برطرف كنيد و امروز هم شاهد بازگشت پديده (زيرميزي گرفتن پزشكان) و تراكم وحشتناك بيمارستان‌هاي دولتي و محروم ماندن ضعفا از امكانات ويژه بخش خصوصي هستيم بدانيد (و اين هنوز از لمعات سحر و شب درازي در پيش است) نگارنده با سند و مدرك عرض مي‌كنم در حالي كه هم بيمه درماني و هم بيمه تكميلي و هم بيمه طلايي هستم براي جراحي فرزندم فقط بيمه‌ها 25درصد آن را جبران كرده و عليرغم اينكه ساليانه بيش از 1200000 تومان به عنوان حق بيمه از حقوقم كسر مي‌شود اما حمايت نشدم و از يك ميليون مخارج بيمارستان فقط 172000 تومان بيمه تكميلي تقبل كرد زيرا بيمه بر اساس تعرفه‌هاي قبل از طرح سلامت محاسبه مي‌نمايد ولي بيمارستان‌ها بر اساس تعرفه جديد دريافت مي‌كنند. به نفع دارا به ضرر نادار باز هم تكرار مي‌كنم وقتي صدا و سيما وعده 3 برابر شدن كارانه پرستاران را مي‌دهد وزير با تلخي و لحن توهين آميز به دوربين نگاه مي‌كند و معلمان را خطاب قرار مي‌دهد كه اين افزايش پول كاركرد بيمارستان و از خودمان است و معلمان اعتراض نكنند! جاي تاسف است توهين به شعور معلم است.
آوخ ز خريدار
دريغا به فروشنده

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا