یکی از برنامه های اختتامیه دهمین جشنواره ملی مستند و کوتاه رضوی که از سوی دبیرخانه این جشنواره برنامه ریزی شده است، بزرگداشت زاون قوکاسیان است

یکی از برنامه های اختتامیه دهمین جشنواره ملی مستند و کوتاه رضوی که از سوی دبیرخانه این جشنواره برنامه ریزی شده است، بزرگداشت زاون قوکاسیان است. محمود یزدچی از سوی دبیرخانه جشنواره برای ساخت کلیپ بزرگداشت زاون قوکاسیان انتخاب شده است.

 یزدچی در گفتگو با کمیته خبری دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد گفت: با توجه به اینکه زاون قوکاسیان در دوره هشتم یکی از داوران جشنواره رضوی بودند و بسیاری از سینماگران یزد در دانشگاه های سوره و سپهر از دانشجویان ایشان بودند از سوی جشنواره رضوی تصمیم بر آن شد تا بزرگداشتی برایش در اختتامیه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: به همین منظور کلیپی در حال تهیه است که در آن با اهالی سینمای یزد که طی 15 سال گذشته از دانشجویان قوکاسیان بودند گفتگو شده است همچنین در بخش دیگری از کلیپ با اساتید و سینماگرانی که با ایشان در ارتباط بودند صحبت شده است.

یزدچی گفت: تلاش می کنیم تا در اختتامیه نیز برنامه هایی برای بزرگداشت زاون از جمله حضور برادر و یکی از دوستان ایشان داشته باشیم.

سید حسین پیغمبری، علیرضا خورشید نام، مجید شیدا، و رضا بابایی، یزدچی را در ساخت این کلیپ همراهی می کند.

گفتنی است مرحوم زاون قوکاسیان کارگردان، فیلمساز، منتقد و مدرس سینما بود. از جمله فیلم های داستانی و مستند او می توان به در فلق، عروس کهن، فصلی دیگر، نقش خیال، همه فرزندان من و ... اشاره کرد. وی اول اسفند ماه 93 درگذشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا