رييس كل دادگستري استان به همراه معاونين و جمعي ازقضات استان از طرح هاي منابع طبيعي در شهرستان خاتم بازديد نمودند.

چندي پيش هم رييس كل دادگستري از طرح كمربند سبز يزد بازديد نمود و در جريان فعاليت هاي صورت گرفته به منظور توسعه پوشش گياهي در اطراف شهر يزد قرار گرفت .

اين بازديد ها با هدف آشنايي با اقدامات و طرح حاي منابع طبيعي بخصوص طرحهاي حفاظتي از عرصه هاي منابع طبيعي  و صيانت از انفال صورت گرفت .

رييس كل دادگستري استان با اشاره به گستردگي عرصه هاي منابع طبيعي و اهميت جنگلها و مراتع ، از جديت اين نهاد به منظور مقابله قاطع با متخلفان و متجاوزان به اين عرصه ها خبر داد .

محمد رضا حبيبي افزود با هماهنگي هاي صورت گرفته به منظور رسيدگي مناسب به پرونده ها  زمينه لازم براي پيشگيري ونيز دست اندازي براي تخريب منابع طبيعي بوجود آيد .

وي با اشاره به حادثه اخير قطع تعدادي از درختان بنه در شهرستان خاتم توسط عوامل سودجو  ضمن تاسف از اين اتفاق گفت پرونده متخلفان مراحل نهايي خود را طي مي كند و بزودي احكام مربوطه صادر خواهد شد .

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان هم از همكاري و تعامل سازنده دادگستري استان در راستاي حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي قدرداني كرد .

سيد ابوالفضل وكيلي ضمنارائه گزارشي از مهمترين اقدامات و فعاليت هاي اين اداره كل در سال 93 از رويكرد مشاركتي در اجراي طرح ها و واگذاري كارها به مردم محلي خبر داد .

وي گفت در سال گذشته طرح مديريت منابع جنگلي  به وسعت 1300هكتار در قالب مشاركت مردم محلي اجرا شده است .

جنگل گردشي و نيز پخش فيلم هوايي طرح هاي جنگلكاري و كليپ منابع طبيعي از برنامه هاي جنبي اين بازديد بود كه مورد استقبال مسئولان قضايي استان قرار گرفت .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا