مدیر عامل منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد، دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از کانون‌های اصلی منطقه ویژه علم و فناوری این استان دانست که با توجه به وسعت و دامنه فعالیت و موفقیت‌های بسیاری که به دست آورده می‌تواند در تحقق اهداف منطقه نقش بسزایی داشته باشد.

 مهدی سالاری با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی و در جمع استادان دانشگاه در جلسه تبیین شرح وظایف و اهداف این سازمان اظهار کرد: استان یزد یکی از 4 استانی است که در کنار استان‌های آذربایجانشرقی، اصفهان و خراسان رضوی به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری کشور انتخاب شده است.

وی گفت: امروزه در کشورهای پیشرفته دانشگاه‌ها پس از ایفای نقش‌های آموزشی و پژوهشی، تولید و درآمد را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند و سالیان سال است که در این زمینه فعالیت کرده و با ارائه ایده‌ها و مهمتر از همه پشتیبانی از طرح‌ها ارائه شده علم را به ثروت تبدیل می‌کنند که این نقش در کشور ما نیز در حال رشد بوده و یکی از اهداف همین مناطق است.

سالاری، تاریخچه استان یزد برای برخورداری از منطقه ویژه علم و فناوری را یادآور شد و افزود: در سال 1385 در سفر هیأت دولت سابق موضوع درخواست مورد موافقت قرار گرفته و بالاخره در دولت تدبیر و امید در بیست و هفتم دی 93 شورای عطف مجوز لازم را اعطا کرده است.

مدیر عامل منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد، رسالت امروز دانشگاه‌ها را تبدیل دانش به ارزش افزوده بیان و اظهار کرد: دانشگاه‌ها در خدمت صنعت و تجارت هستند و دانشگاه در جهان به عنوان یک صنعت و تجارت شناخته می‌شود و در کشور ما نقش دانشگاه‌ها در خروج و عدم وابستگی به نفت می‌تواند از طریق همین کریدورهای ویژه علم و فناوری تبیین شود.

به گزارش آنا، منطقه ویژه علم و فناوری شبکه‌ای انبوه از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی، افراد و اطلاعات است که در یک گستره جفرافیایی و بر اساس یک مدار مدون با هدف و ارائه راهکار معین هماهنگ شده و با جذب سرمایه های ملی و منطقه‌ای و هم‌افزایی سبب ارتقاء منطقه و استان و کشور شده و توسعه علم و فناوری را موجب می‌شود که منتج به توسعه تولید و اقتصاد خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا