وضعيت آب روستاهاي شهرستان تفت با حضور فرماندار، مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان و جمعي از مسئولان محلي در محل دفتر فرمانداري تفت مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در ابتداي اين نشست با اشاره به وضعيت بحراني اب روستاهاي شهرستان تفت گفت: آبرساني به بخش عمده اي از روستاهاي شهرستان تفت از طريق تانكر صورت مي پذيرد و روستاهاي شهرستان با بحران كمبود آب دست و پنجه نرم مي‌كنند.

فرماندار تفت با اشاره به تدابير انديشيده شده براي تامين آب شرب مردم عزيز روستايي گفت: در اين رابطه نيازمند همدلي و مشاركت همه دستگاههاي مرتبط هستيم تا بتوانيم كمبود آب تابستان امسال را مديريت نماييم.

زارع همچنین شناسایی مشترکان پرمصرف به ویژه در مناطق روستایی را خواستار شد و گفت: مصارف بی رویه و غیر اصولی از شبکه آب شرب روستایی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و با مشترکان پرمصرف بدون اغماض برخورد خواهد شد و دستگاههای متولی در این رابطه به وظیفه قانونی خود عمل خواهند کرد.

وی مقابله جدی با حفر چاههای غیر مجاز را خواستار شد و گفت: حفر چاههای غیرمجاز منجر به کاهش آبیاری قنوات و کاهش شدید سطح آبهای زیرزمینی می شود.

زارع بر آگاهی دهی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص تبعات منفی گسترده حفر چاههای غیرمجاز تاکید و گفت: لازم است دستگاههای امر با نظارت های دقیق مطابق قانون با حفر چاههای غیر مجاز مقابله کنند.

مديرعامل آبفار استان يزد نيز در اين نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوي اين شركت براي كمك به تامين آب روستايي، آمادگي خود  را براي مشاركت در تامين آب روستاهايي كه در زمينه تامين آب با مشكل مواجه هستند اعلام كرد.

در ادامه این نشست بخشداران شهرستان از وضعیت آب مناطق تحت امر خود گزارشی ارائه کردند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا