مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزدگفت: بحث عفاف و حجاب یک بحث کاملا مذهبی است که برعهده یکایک ما گذاشته شده است و باید به آن عمل کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، صبح چهارشنبه 10 تیرماه جلسه هم اندیشی عفاف و حجاب و برنامه ریزی در این خصوص با حضور مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از نمایندگان دستگاه های اجرایی در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.
در این جلسه " فخر السادات خامسی " هدف از این جلسه را هم اندیشی در خصوص اینکه با چه روشی می توان بحث عفاف و حجاب را مبنی بر اصول و مبانی اسلامی نهادیه کرد عنوان نمود.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد اظهار داشت: بحث حجاب و عفاف از جهت اجرایی و اداری جزو وظایف دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است اما از لحاظ وجدانی و اخلاقی وظیفه همه دستگاه ها می باشد.
وی ادامه داد: بحث عفاف و حجاب یک بحث کاملا مذهبی است که برعهده یکایک ما گذاشته شده است و باید به آن عمل کنیم.
" خامسی " با بیان اینکه با پیشرفت امکانات رسانه ای بی توجه ای قشری از جامعه به این موضوع بیشتر هویدا می شود گفت: هدف ما این است که در این جلسات هم اندیشی، کاستی ها و مشکلات را شناسایی نماییم و در صدد رفع آن تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: بحث فرهنگ در این حوزه بسیار مهم است و آن چیزی که بیشتر از هر چیز دیگر می تواند در جهت رفع مشکلات این حوزه جوابگو باشد فرهنگ سازی در این مقولات است.
این مقام مسئول اظهار داشت:تاثیر فرهنگ درعفاف و حجاب غیر قابل انکار است و فرهنگ هم می تواند آباد کننده و هم می تواند ویرانگر باشد که این آباد کنندگی و ویران کنندگی منوط به نوع برخورد و نگرش ما به این حوزه است.
وی افزود: امروزه با سرعتی که در تغییرات اجتماعی جامعه ایجاد شده و بنابر پیشرفت رسانه ای و تغییراتی که در مباحث سیاسی و منطقه ای به وجود آمده نیاز به عزم همگانی و اراده جدی و یک برنامه ریزی دقیق در این حوزه است.
" خامسی " یاد آور شد: بحث عفاف و حجاب مختص به یک نهاد خاص نیست بلکه تلاش همگانی اعم از نهادهای دولتی، انجمن های مردمی و اقشار تاثیر گذار را می طلبد.
وی خاطر نشان کرد: از جمله مباحثی که این حوزه را تهدید می کند فرافکنی است که بر این اساس تمام کسانی که باید به نوعی در این زمینه با یک نوع هم اندیشی و تعامل و در کنار هم بودن در این حوزه دغدغه مند باشند این احساس را در خود تقویت کرده اند که باید وظایف خودشان را در این حوزه به عهده دیگران بیاندازند و همواره طرف مقابل را محکوم به این نمایند که چرا به این حوزه توجه ویژه نشده است.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: ما در بحث عفاف و حجاب نیاز به اتحاد و انسجام فکری، انسجام برنامه ریزی و نیز نیاز به هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای فرهنگی ذیربط داریم تا ان شاالله با استفاده از امکانات رسانه ای خوبی که با توجه به پیشرفتهای تکنولوژی در دست است بتوانیم برنامه ریزی های خوبی را داشته باشیم که در این زمینه حاکمیت هم باید نظارت خود را نسبت به این حوزه ها داشته باشد.
" خامسی " افزود: حاکمیت بدون کمک های مردمی و انجمن های مردمی موفق نخواهد شد و باید در این مسئله دقت بیشتری صورت گیرد.
وی با اشاره به حدیث پیامبر اسلام ( ص ) مبنی بر اینکه " انسانها حریص هستند بر چیزی که منع شوند" گفت: با توجه به اینکه مخاطب اصلی ما نسل جوان و نوجوان هستند یکی از مواردی که ممکن است برنامه ریزی، فرهنگ سازی و باورمندی نسل جوان را در این حوزه زیر سوال ببرد بی توجهی به این اصل است.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد یادآور شد: ما باید با استفاده از فکر و اندیشه فرهیختگان جامعه طوری برنامه ریزی و فرهنگ سازی نماییم که بتوانیم جذب حداکثری جوانان را در مبحث عفاف و حجاب داشته باشیم.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: یکی دیگر از حوزه های که متاسفانه بحث عفاف و حجاب را تهدید می کند و زیر سوال می برد زنانه نگری به این حوزه است که ما باید در این حوزه هم در زمینه زنان و هم در زمینه مردان دقت و برنامه ریزی داشته باشیم.
گفتنی است در طول این جلسه هر یک از نمایندگان دستگاه ها راهکارهایی را پیرامون مضامینی از قبیل دوری از سطحی نگری، فرهنگ سازی ، تقویت بنیه دینی و مذهبی جوانان و نوجوانان، پایه گذاری موضوعات عفاف و حجاب در خانواده، هماهنگی بین گفتار و عمل مسئولین، نهادیه کردن بحث امر به معروف ونهی از منکر، اصلاح الگوها و ایجاد تعادل در این حوزه و حذف افراط گرایی های به وجود آمده در این راستا ارائه نمودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا