يزد فردا:رئيس پليس فتاي استان يزد در خصوص کلاهبرداري هاي نوين در پوشش سايتهاي اينترنتي با حضور در برنامه راديويي "نسيم صبح" به کاربران هشدار داد.

به گزارش يزد فردا به نقل از پايگاه خبري پليس ، سرهنگ "حسين رضايي" صبح امروز با حضور در برنامه راديويي "نسيم صبح" به تشريح شيوه هاي کلاهبرداري نوين در پوشش سايت هاي اينترنتي پرداخت.

وي افزود: در کلاهبرداري هاي نوين، مجرمان با راه اندازي سايتهاي اينترنتي با مضاميني نظير همسريابي، دوست­يابي، فروش شارژ تلفن همراه با تخفيف استثنايي، فروش بازي­هاي آنلاين رايانه­اي، فيلم و غيره، کاربران فضاي مجازي را براي فعاليت در سايتهايي که با هدف کلاهبرداري راه اندازي شده اند، تشويق و ترغيب مي کنند.

 سرهنگ رضايي ادامه داد: در اين روش براي استفاده از خدمات و امتيازات سايت اينترنتي به کاربران پيشنهاد مي شود مبلغ ناچيزي را از طريق درگاه پرداخت الکترونيکي که معمولاً جعلي است، پرداخت کنند؛ بنابراين کاربران، فريب خورده و با وارد کردن اطلاعات مهم بانکي خود در صفحاتي که شبيه صفحه درگاه پرداخت الکترونيکي بانک ها است و ارسال آن به کلاهبرداران، زمينه سوء استفاده از حساب هاي بانکي خود را فراهم مي کنند.

رضايي تصريح کرد: روش ديگري که مجرمان سايبر در کلاهبرداري هاي نوين براي سرقت اطلاعات مهم بانکي و محتواهاي شخصي، خصوصي و خانوادگي کاربران به کار مي برند، ارسال ايميل هاي آلوده و ترغيب و تشويق کاربران براي کليک کردن بر روي لينک هاي آلوده حاوي بدافزار با هدف اخاذي و سوء استفاده هاي غيراخلاقي از شهروندان در فضاي مجازي است.

رئيس پليس فتا استان با اعلام هشدار به کاربران توصيه کرد: با جدي گرفتن اصل نسبي بودن امنيت در فضاي مجازي، عدم اعتماد و اطمينان به غريبه هاي آنلاين، عدم به اشتراک گذاري محتواي شخصي در شبکه هاي اجتماعي غيرمجاز مبتني بر وب و موبايل، دانلود نکردن فايل ها از سايت هاي نامعتبر و غيرمطمئن، به روز رساني آنتي ويروس و آنتي بدافزار رايانه هاي شخصي، دقت در وارد کردن نشاني درگاههاي پرداخت الکترونيکي بانک ها و توجه به پروتکل امن HTTPS ، عدم توجه به ايميل يا لينک هاي ناشناس، از بروز و ظهور چنين کلاهبرداري هايي پيشگيري کرده و ضريب امنيت خود را در فضاي مجازي افزايش دهند.

رئيس پليس فتاي استان يزد در پايان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسان­هاي موبايلي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  يا شماره تلفن 2183712  و  2183749  گزارش کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا