مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد از ارسال شش اثر نمایشی از تولیدات این مرکز به چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد گفت: امسال این مرکز با پنج نمایش صحنه ای و یک نمایش خیابانی در چهارمین جشنواره آثار و تولیدات حوزه های هنری سراسر کشور حضور دارد.
علی جاور افزود: نمایش های صحنه ای «کاریزما»، «سوفیای من»، «کبوتران چاهی»، «سگ مارس»، «افسون بر تخت نشستن ماکان تیره بخت» و نمایش خیابانی «بنجاق خونه سه کنجی» از جمله آثار ارسالی به این جشنواره است.
وی با بیان این که نمایش «کاریزما» به نویسندگی کرامت یزدانی و کارگردانی حامد مهریزی زاده از همایش منطقه ای در یزد به بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه و سپس به سی و دومین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر در سال 92 راه یافته افزود: این اثر در جشنواره تئاتر فجر عنوان برتر بخش موسیقی مرور تئاتر ایران را به خود اختصاص داد.
علی جاور ادامه داد: نمایش «سوفیای من» نوشته نصرا... قادری و کارگردانی زمان ارکمان نیز پس از درخشش در اولین جشنواره استانی تئاتر جوان "سوره ماه" یزد به بخش تجربه‌های جوان بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه در سال 93 راه پیدا کرد و موفق به کسب چهار عنوان برتر این جشنواره شد.
کارگردان نمایش «کبوتران چاهی» به حضور این نمایش به نویسندگی عدالت فرزانه در جشنواره منطقه ای بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه در یزد اشاره کرد و افزود: این اثر پس از راه یابی به بخش اصلی بیست و سومین دوره این جشنواره مهر ماه سال گذشته در تماشاخانه مهر حوزه هنری در تهران به روی صحنه رفت.
مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد همچنین با اشاره به حضور نمایش «سگ مارس» به نویسندگی وحید آبرود و کارگردانی احمد ندافی در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان یزد در سال گذشته گفت: این اثر موفق به کسب رتبه سوم بازیگری زن این جشنواره شده است.
جاور به حضور نمایش «افسون بر تخت نشستن ماکان تیره بخت» به نویسندگی و کارگردانی سعید شهریار در جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد و گفت: این نمایش در بخش مسابقه تئاتر ایران سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا شده است.
وی افزود: نمایش خیابانی «بنجاق خونه سه کنجی» به نویسندگی سعید شهریار و کارگردانی علی جاور نیز به هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان راه یافته و اجرا شده است.
چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری مهر ماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا