معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت : بايد از فعاليتها و برنامه هاي تكراري و بدون محتوي در طرح غني سازي اوقات فراغت پرهيز كنيم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، پيش از ظهر پنج شنبه 11 تير ماه چهل و سومين جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان استان با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل ورزش و جوانان استان و مديران و نمايندگان دستگاههاي عضو اين ستاد  در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد .
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين جلسه ضمن تبريك ولادت حضرت امام حسن مجتبي(ع) و گراميداشت ياد و خاطره سومين شهيد محراب آيت الله شهيد صدوقي (ره) و فرزند ايشان امام جمعه فقيد استان اظهار داشت : نه تنها براي اوقات فراغت بلكه بايد براي زندگي جوانان جامعه برنامه داشته باشيم و ستاد ساماندهي جوانان استان بايد كارگروههاي ويژه اي را در دستور كار خود قرار دهد تا با بهينه سازي اوقات فراغت جوانان جامعه اي پويا و بانشاط داشته باشيم.
" محمدعلي طالبي" با انتقاد از اينكه دستگاههاي اجرايي و نهادهاي دولتي در بحث اوقات فراغت درگير تكرار و فعاليتهاي تكراري شده اند  افزود: بايد از پتانسيل و ظرفيت بالاي خود جوانان و تشكلهاي مردمي در غني سازي اوقات فراغت استفاده كنيم و از طرحها و برنامه هاي آنها حمايت لازم را داشته باشيم.
وي از اداره كل ورزش و جوانان استان خواست تا سايت و سامانه اين اداره كل در زمينه اوقات فراغت فعال شوند و دستگاههاي اجرايي مرتبط با اوقات فراغت استان برنامه هاي خود را با جزئيات كامل به اين اداره كل ارائه دهند و همچنين دستگاهها نيز در ارتباط با برنامه هاي اوقات فراغت خود اطلاع رساني لازم به مردم را داشته باشند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار تأكيد كرد: در طرح غني سازي اوقات فراغت جوانان بايد به مناطق ويژه اجتماعي توجه جدي شود تا از آسيب هاي احتمالي در اين سكونتگاههاي غيررسمي جلوگيري شود.


استفاده از ظرفيت تمام دستگاهها براي غني سازي اوقات فراغت


در ابتداي اين جلسه مسعود شريعتي مديركل ورزش و جوانان استان بر استفاده از ظرفيت تمام دستگاههاي اجرايي استان براي غني سازي طرح اوقات فراغت تأكيد كرد و گفت : دستگاههاي استان بايد براي اوقات فراغت جوانان در طول سال برنامه داشته باشند و طبيعي است كه اين فعاليتها در تابستان با تعطيل شدن مدارس به اوج خود مي رسد.
در ادامه اين جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان برنامه هاي تدوين شده توسط دستگاههاي اجرايي استان و يكي از سازمانهاي مردم نهاد براي غني سازي اوقات فراغت جوانان ارائه شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا