سردبیر"یزدفردا"

یزدفردا:آنچه که برای یک خبرنگارلازم و ضروری است، داشتن دانش و بینش نسبت به کار خود و همچنین برخورد خردورزانه و انصاف در انعکاس مطالب است ،خبرنگار ضمن داشتن  دانش کار باید آشنایی کامل به اصول خبرنویسی و اصول روزنامه‌نگاری  داشته باشدو به علاوه خبرنگاران باید به قداست قلم و حرفه روزنامه‌نگاری توجه ویژه داشته باشد و از روی غرض قلم نزند.

تهمت و افترا علاوه بر اینکه یک رفتار ناشایست دینی است بلکه  سبب هدر رفت سرمایه‌های انسانی جامعه اسلامی هم می‌شود یک رسانه رسانه‌ باید اخلاق را رعایت و حرمت همه مردم و مسئولان را حفظ کنندو خبرنگاران باید علم و توانایی و آگاهی وسیعی از مسائل و موضوعات داشته و به صحت و دقت در اخبار توجه ویژه داشته باشد.

خبرنگار علاوه بر تمام توانایی های برشمرده بالا باید اشراف به تاریخ خصوصا تاریخ معاصر خود داشته باشد و به صرف اینکه فردی برخلاف میل ما سخنی گفته و کلامی را برزبان رانده  از هر آنچه که لایقش نیست استفاده نکنیم و به او نسبت ندهیم و خود را قاضی ندانیم بلکه قضاوت را به عهده مخاطبان بگذاریم و خدای ناکرده خود را مصداق کلمه معصومین نکنیم:

 پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) فرموده: «حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر و بیشتر است.»جابر بن عبدالله انصاری از پیامبر اسلام (ص) نقل می‌کند:

«رسول خدا(ص) به کعبه نظر افکند و فرمود: آفرین بر تو باد ای خانه‌ای که چقدر از عظمت و بزرگی برخورداری و احترام تو چقدر زیاد است! سوگند به خدا! احترام مؤمن نزد خدا از تو بیشتر است؛ زیرا حرمت تو فقط از یک جهت است (که خونریزی در تو حرام است)؛ ولی مؤمن از سه جهت احترام دارد:1- خون او محترم است. 2- مال او حرمت دارد. 3- بدگمانی نسبت به او حرام است.»

در حدیث قدسی ، امام صادق(ع) از قول پروردگار جهانیان نقل چنین می‌کند:« خداوند عزوجل فرمود: کسی که بنده مؤمن مرا خوار شمارد، باید بداند که خداوند با او در جنگ و ستیز است و کسی که بنده مؤمن مرا تعظیم و تکریم کند، بی‌شک از غضب من در امان است.»

در خبرها اشتیم مدیر مسئول آیینه یزد نسبت به اظهار نظر هایی که نسبت به ایشان شده بود اعتراض نموده بودند که بر خود واجب دانستیم  تا حداقل هایی که از سوابق ایشان می دانیم منعکس   تا تذکری باشد برای خودمان  تا خدا ی ناکرده به دلیل نا آگاهی خود را در حرمت شکنی مومن شریک نکنیم.

 

آقا رضا سلطان زاده که در سال 47 در دانشگاه تهران لیسانس ادبیات عرب را اخذکرد و پس از آن به شغل معلمی روی آورد و در کارنامه خود رییس جامعه فرهنگیان قبل از انقلاب ،رییس اداره ،مدیرکل آموزش و پرورش بعد از انقلاب در یزد ،مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و همچنین مشاور و نماینده تام الاختیار شهید رجایی در استان سیستان و بلوچستان را دارد .

وی که سابقه استادی مراکز تربیت معلم در رشته ادبیات عرب را دارد و به مدت 22سال تمام مدیرعامل مجتمع امام حسن مجتبی (ع) را عهده دار بوده که این مجتمع هرساله در قالب طرح علوی بین 120 تا 150 دانش آموز مستعد را تحت پوشش قرار داده  و از 60درصد تا 100 درصد از شهریه این دانش آموزان پرداخت می کند .

سلطان زاده در سابقه کاری خود  مدیرعاملی و رییس هیئت مدیره و بازرس شرکت تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان یزد را با بیش از 4600 فرهنگی عضو در ادوار مختلف را دارد و تاکنون این شرکت  950 آپارتمان به فرهنگیان استان تحویل داده  و تنها شرکت تعاونی که هرساله به اعضاء خود سود داده است .

سلطان زاده در کنار کارفرهنگی در فعالیت های سیاسی هم تلاش گسترده ای داشته وی در هماهنگی تجمع  ها و اعتراضات قبل از انقلاب به رهبری حضرت آیت الله صدوقی نقش کلیدی ایفاء کرده و به عنوان رییس جامعه فرهنگیان در برپایی تجمعات و اعتراضات علیه رژیم طاغوت فعالیت داشته و بعد از انقلاب با دستور سومین شهید محراب به همراه مرحوم شیخ محمد علی صدوقی کمیته انقلاب اسلامی استان را پایه ریزی و تاسیس کرد .

سلطان زاده به دستور سومین شهید محراب به عنوان معتمد دادگاههای انقلاب اسلامی هم فعالیت داشته است .وی آیننه یزد را تاسیس کرد و  9 سال از حضورش در رسانه های استان می گذرد .آیننه یزد در مدت حضورش سعی کرده در مراودات رسانه ای خود حرمت همه را حفظ کرده  و کمتر کسی است که با ایشان ارتباط داشته باشد و کلمه ناشایست از ایشان شنیده یا نقل کند.

به قول خیلی ها شاید از لحاظ فکری با خیلی از شما ها و یا ماها فاصله داشته باشد ولی همیشه به آزادی بیان اعتقاد داشته و بی هیچ فردی از منتقدین خود  بی حرمتی نکرده است.

در 10 سال فعالیت رسانه ای یزدفردا بارها شده است به خاطر درج مطلب به نفع و یا علیه افرادحقیقی و یا حقوقی  مورد  توبیخ آن فرد حقیقی و یا حقوقی  قرار گرفته و بارها توسط سیاسیون مورد توهین واقع شده و مدتی با ما قهر کرده  که چرا فلان مطلب را به ضرر ما منتشر کرده اید و تنها کسی که مطلب منتقدینش را بدون هیچ هماهنگی منتشر کرده ایم آقای سلطان زاده بوده که با روی گشاده استقبال نموده  و دست مریزاد هم گفته است .

وی هرگز به خاطر نشر مطالب منتقدینش باعث قطع ارتباط با فرداییان نشده است و حتی بارها نیز تاکید کرده است  که اگر منتقدین من مطلبی را در کامنتها می گذارندبدون هیچ کم و کاستی منتشر کنید و به تمام منتقدین خود پاسخ داده و با روی گشاده  به استقبال منتقدین رفته است .

حال یک سئوال از خودمان می پرسیم آیا  چنین فردی می تواند مصداق مطالبی باشد که دوستان به ایشان نسبت می دهند یا نه ؟

قضاوت با شما

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا