یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس فردی که با داشتن اطلاعات اینترنتی حساب بانکی عموی خود از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت كرده بود ،شناسایی شد .

به گزارش یزدفردا:رئیس پلیس فتا استان فارس با اعلام این خبر گفت: مرد 50 ساله ای با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا فارس مدعی شد از طریق سرویس پیامک حساب بانکی خود ، متوجه شده برداشت های غیرمجازی از حسابش صورت می گیرد .

 سرهنگ "سید موسی حسینی" ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع تیم عملیاتی جهت شناسایی متهم یا متهمان تشکیل شد و در ادامه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی خود موفق به شناسایی دو متهم در این پرونده شدند.

وی افزود: متهمان که با یک نقشه حساب شده و بدون به جا گذاشتن رد پا ،  هیچ گاه تصور نمی کردند روزی توسط پلیس شناسایی شوند پسر و برادرزاده شاکی بودند كه با احضار شدن به پلیس فتا در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای شدند اما با دیدن مستندات به جرم ارتكابی اقرار كردند.

سرهنگ حسینی گفت: پسر شاکی با در اختیار داشتن كارت عابر بانك پدر خود به دستگاه خودپرداز مراجعه کرده و رمز اینترنتی حساب را فعال ، سپس این اطلاعات را به دختر عموی خود داده و وی  نیز اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب عموی خود می کند .

سرهنگ حسینی با بیان این که افراد می بایست همواره موارد امنیتی مربوط به حساب های بانکی خود را رعایت نمایند، افزود: شهروندان باید به صورت دوره ای رمز عابر بانک و کلمه عبور اینترنتی حساب بانکی خود را تغییر داده و از رمزهایی استفاده کنند که به راحتی قابل حدس زدن نباشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا