فرماندار يزد در مراسم تكريم و معارفه رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان يزد گفت: در اداره ورزش و جوانان بايد به هر يك از بحث هاي ورزش و جوانان توجه ويژه اي شود از تك بعدي نگاه كردن به اين مباحث بايد پرهيز شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، مراسم تكريم و معارفه رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان يزد با حضور فرماندار،‌ مديركل ورزش و جوانان استان و جمعي از روساي هيأت هاي ورزشي شهرستان يزد برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي" در اين جلسه با بيان اينكه جابجايي افراد در پست ها و جايگاه ها يك امر طبيعي است گفت: قبول مسئوليت در نظام جمهوري اسلامي ايران فرصت خوبي است براي خدمت به مردم است كه اگر اين خدمت صادقانه و مناسب باشد قطعاً رضايت خداوند را نيز در پي خواهد داشت.

فرماندار يزد حوزه كاري ورزش و جوانان بسيار گسترده و پيچيده دانست اظهار داشت: در اداره ورزش و جوانان بايد به هر يك از بحث هاي ورزش و جوانان توجه ويژه اي شود از تك بعدي نگاه كردن به اين مباحث بايد پرهيز شود.

وي با اشاره به اينكه بيش از 30 درصد جمعيت شهرستان را افراد سنين بين 15 تا 29 تشكيل مي دهند افزود: بايد با مديريت صحيح از ظرفيت هاي اين جمعيت نوجوان و جوان استفاده حداكثري نمود در غير اين صورت اين نقطه قوت مي تواند به عنوان يكي از نقاط چالشي براي شهرستان  تبديل شود.

" شاكري شمسي " با انتقاد از وجود شكاف بين نسلي ميان والدين و فرزندان در جامعه امروز اظهار داشت: در اين زمينه بايد برنامه هايي براي اجتماعي كردن جوانان و نهادينه ساختن فرهنگ و ارزشهاي جامعه براي کودکان،نوجوانان وجوانان اجرايي شود.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد خاطرنشان ساخت: بايد شرايط را براي حضور و نقش آفريني جوانان به عنوان آينده سازان ايران اسلامي در مسئوليت هاي اجتماعي فراهم آوريم.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اينكه در شهرستان يزد به دنبال توسعه و رونق ورزش هستيم افزود: يكي از مهمترين مشكلات مردم يزد كم تحركي است لذا از اينرو به دنبال فراهم آوردن زمينه هاي براي گسترش ورزش همگاني نظير ورزش صبحگاهي مديران و پياده روي خانوادگي در سطح محلات  شهرستان هستيم.

فرماندار يزد با اعلام اينكه به لحاظ وجود سرانه در بحث فضاهاي ورزشي موجود در شهرستان با كمبود مواجه هستيم تصريح كرد: در حال حاضر با توجه به اعتبارات محدود دولتي و پروژه هاي نيمه تمام سياست دولت بر تخصيص اعتبار براي پروژه هاي با پيشرفت فيزيكي 70 درصد به بالا مي باشد.

" شاكري شمسي " در پايان با بيان اينكه يكي از سياست هاي دولت فراهم آوردن شرايط حضور بخش غيردولتي براي به اتمام رساندن پروژه هاي نيمه تمام است افزود: در شهرستان يزد نيز بايد با ايجاد ارتباط با بخش غيردولتي و نهادهاي عمومي غيردولتي در راستاي رفع مشكلات گام برداريم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نيز در این مراسم با اشاره به اهمیت ورزش در ایجاد نشاط، سلامتی، تندرستی و پویایی جامعه گفت: ورزش علاوه بر ایجاد نشاط، سلامتی، تندرستی و پویایی  در جامعه، زمینه فعالیت های مدنی را جهت توسعه یافتگی جامعه ایجاد می کند از این رو کشورهای توسعه یافته به نحو شایسته از این امر بهره می گیرند.

"مسعود شریعتی" ضمن قدردانی از زحمات غیاثی سرپرست پیشین اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد گفت: باید برای توسعه ورزش در این شهرستان برنامه ریزی های خوبی صورت گیرد و با همدلی و تلاش در مسیر تعالی و رشد ورزش در این شهرستان گام برداشته شود .

وی اظهار داشت : مرکز استان با دارا بودن بیش از نیمی از جمعیت ،ظرفیت و پتانسیلی خوبی در توسعه ورزش به خصوص ورزش همگانی که یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید است ،دارد که باید با برنامه ریزی زیرساختهای مناسب برای حضور عموم مردم به خصوص جوانان در صحنه های ورزشی و رشد و بالندگی و اثرگذاری آنان مهیا شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در بخش پایانی صحبت های خود بر توسعه ورزش بانوان تاکید و تصریح کرد: دختران و زنان یزدی از جمله پتانسیل های خوب این شهرستان می باشند که باید با اهمیت و حمایت بیشتر به این قشر زمینه را جهت ارتقای ورزش بانوان این شهرستان فراهم آوریم.

در اين نشست از زحمات " محمد علي غياثي " در مدت سرپرستي تقدير و " داود فتح آبادي پور " به عنوان رئيس جديد اداره ورزش و جوانان شهرستان يزد معرفي شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا