یزدفردا : ساماندهی گورستان ابرندآباد شاهدیه موجب بروز اختلاف میان اعضای شورای شهر و رکود روند امور اجرایی و عمرانی در منطقه شاهدیه شده است.

 گورستان ابرندآباد که با بیش از پنج قرن سابقه همچنان مورد استفاده اموات عموم مردم قرار دارد جندی پیش توسط شهرداری شاهدیه کارهای ساماندهی آن شروع اما پس از مدتی نیمه کاره رها گردید.

در همین رابطه خبرنگار ما علت رکود کار را از شهرداری جویا گردید که اظهار داشتند شورا مانع از انحام کار شده است. همچنین طی تماسی که با رییس شورای شهر شاهدیه صورت گرفت وی ضمن رد مانع شدن شورا از ساماندهی گورستان اظهار داشت دو تن از اعضای شورا مانع از اقدامات شهرداری در گورستان شده اند. آنها با ایجاد ذهنیت در مردم مبنی بر اینکه شهرداری قصد تخریب گورستان را دارد به تحریک مردم پرداخته اند و شهرداری به ناچار کار ساماندهی گورستان را نیمه کاره رها کرده است.

متاسفانه اختلاف اعضای شورا علاوه بر تعطیلی ساماندهی این گورستان موجب رکود در کارهای اجرایی و عمرانی و آباد انی شهر نیز شده است و دو تن از اعضای شورا که از تجربه کافی در کار گروهی برخوردار نمی باشند با دخالت در امور اجرایی باعث تعطیلی تعدادی از از پروژه های اجرایی که حتی دارای اعتبارات استانی می باشند شده اند از جمله کارهای عمرانی و خدماتی که بدون دلیل متوقف گردیده شامل ساماندهی گورستان اسفالت پیادهروهای سطح شهر روان سازی و ایجاد خیابان در بافت قدیم شهر کار شکنی در تصویب پیشنهادهای شهرداری با ترک جلسات شورا و از اکثریت انداختن جلسات ایجاد ذهنیت برای سایر دستگاههای اجرایی استان با تهیه طومار و سوء استفاده از عدم اطلاع رسانی مردم می باشد.

 یادآور می شود گورستان ابرند آباد با بیش از پنج قرن سابقه همچنان مورد استفاده اموات عموم مردم می باشد ودر مدخل ورودی این گورستان گلزار شهدا واقع شده است که 24 تن از شهدای گلگون کفن جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در آن آرمیده اند و سمبل شجاعت و شهامت این خطه از میهن اسلامی می باشد.

در جنوبغربی این گورستان نیز آرامگاه آقا میر اکبر واقع شده است که وی از سلاله حضرت زهرا(س) بوده و 5/2 قرن پیش در ابرندآباد می زیسته واز کراماتی برخوردار بوده است و بعد از فوت این روحانی جلیل القدر آرامگاه او زیارتگاه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت شده است.

منبع :یزد- روزنامه جمهوری اسلامی

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا