اعترافات تکان دهنده :والدين همسر عبدالحميد ريگي: عبدالمالک ريگي جنايتکاري بي رحم است

یزدفردا "زاهدان_ پدرخوانده و مادر "فائزه و شهاب منصوري" (همسر و برادر همسر عبدالحميد ريگي برادر سرکرده گروهک تروريستي ريگي) گفتند: عبدالمالک ريگي همانند اربابانش آمريکا و انگليس جنايتکاري بي رحم است که حتي براي خانواده اش ارزشي قائل نيست.

پدر و مادر شهيدان فائزه و شهاب منصوري (همسر و برادر همسر عبدالحميد ريگي)
به گزارش ايرنا، سيد "محمد موسوي" پدرخوانده همسر عبدالحميد ريگي که به همراه مادر فائزه و شهاب منصوري براي ديدار با دامادشان به زاهدان سفر کرده اند در گفت وگو با خبرنگاران رسانه هاي ارتباط جمعي به تشريح نحوه آشنايي با اين جنايتکار و همچنين ديدار اخيرشان با وي پرداختند.
بر اساس اعترافات عبدالحميد ريگي،"فائزه منصوري" همسر عبدالحميد ريگي برادر سرکرده گروهک تروريستي مالک چندي پيش به درخواست عبدالمالک ريگي و توسط عبدالحميد در خواب با شليک گلوله جان باخت.
" شهاب منصوري" برادر فائزه نيز توسط عبدالمالک ريگي سربريده شد و فيلم آن نيز از طريق شبکه العربيه پخش شد و عبدالحميد نيز به اين مسايل اعتراف کرده است.
پدرخوانده همسر عبدالحميد ريگي با تشريح نحوه آشنايي خانواده اش با اين جنايتکار گفت: چند سال پيش همسر و دخترم براي خريد به زاهدان آمده بودند که در خيابان جواني نادان به آنان اهانت کرد.
وي افزود: حميد ريگي که در همان زمان در حال عبور از اين محل بوده با فرد مزاحم برخورد کرده و از همسر و دخترم براي خريد از فروشگاه لوازم آرايشي و عطر و ادکلن خويش دعوت مي کند.
او ادامه داد: همين مساله زمينه آشنايي خانواده ما با وي را فراهم کرد و پس از مدتي عبدالحميد ريگي از همسرم درخواست کرده بود براي خواستگاري دخترم به تهران بيايد.
وي بيان کرد: با موافقت من اين فرد به تهران آمد و چند روز به عنوان ميهمان در منزل ما بود و پاسخ به درخواست وي را منوط به تحقيقات لازم از اوضاع زندگي و اجتماعي او کرديم.

موسوي گفت: از آنجايي که حميد ريگي در بازار چهارراه رسولي زاهدان داراي مغازه فروش لوازم آرايشي بود، تحقيقات را از طريق همسايگان و کسبه محل انجام داديم که همه آنان وي را تاييد کردند و گفتند فردي درستکار و قابل اعتماد است.

او اظهار داشت: يکي از افتخاراتم اين است که مجموعه مذاهب اسلامي را در يک راستا مي بينم و چون حميد مسلمان اهل سنت و ايراني بود با ازدواج وي با دخترم موافقت کردم.
وي افزود: نخستين حرکت غير اخلاقي حميد پس از عقد او با دخترم انجام شد بطوريکه بعد از عقد بدون اجازه من و همسرم، دخترم را به حالت فرار از تهران به زاهدان آورد.
او بيان کرد: با توجه به اينکه هر دو نفر با هم محرم شده بودند و چند نفر از نزديکان حميد نيز وساطت کردند، از اين خطاي وي گذشت کرديم و با زندگي آنان در زاهدان مخالفتي نکرديم.
موسوي اضافه کرد: در چند سال گذشته ارتباط ما با حميد و برخي اعضاي خانواده وي خوب بود و حتي اين زن و شوهر جوان با امکاناتي که برايشان فراهم کرده بودم مدتي را در تهران زندگي کردند اما دوباره به زاهدان برگشتند.
وي با اشاره به اينکه حميد و دخترم داراي سه فرزند (يک پسر و دو دختر دو قلو) هستند، افزود: هنگامي که دخترم براي زايمان دو قلوها به تهران آمد و حميد نيز به گروهک تروريستي ملحق شده بود چند بار در تماس هاي متعدد از وي خواستم تا به تهران بيايد و با امکاناتي که برايش فراهم مي کنم زندگي راحت و بدون مشکلي داشته باشد، اما قبول نکرد.
او گفت: پس از زايمان دخترم ، حميد تماس تلفني گرفت و تاکيد کرد که همسر و فرزندانش را به مرز بفرستيم تا او در نزديکي مرز آنان را تحويل بگيرد و با خود به پاکستان ببرد.
وي افزود: با توجه به اينکه محل زندگي اش را پاکستان انتخاب کرده بود تمايلي براي فرستادن دختر و نوه هايم نداشتيم اما حميد تهديد کرد که اگر همسرش را نفرستيم تمام اعضاي خانواده ما را به قتل مي رساند.
پدرخوانده همسر عبدالحميد ريگي اظهار داشت: در تماسي که با حميد گرفتيم قرار شد پسرم "شهاب"، خواهرش (فائزه) و سه فرزندش را تا مرز پاکستان همراهي کند و در مرز تحويل حميد ريگي دهد.
موسوي افزود: پس از عزيمت فرزندانم به زاهدان و مرز پاکستان، پسرم تماس گرفت و گفت چون حميد براي تحويل خواهرم نيامده من خودم آنان را تا محل استقرار حميد همراهي مي کنم و بعد از چند روز مجددا بر مي گردم.
وي اضافه کرد: مدتها از پسر و دخترم خبري نداشتيم تا اينکه يک روز حميد تماس گرفت و گفت پسرتان با موتورسيکلت تصادف کرده و جنازه اش را در مرز مي توانم تحويلتان دهم.
او ادامه داد: در حين گفت وگوي من با حميد، گوشي را عبدالمالک ريگي از وي گرفت و بدون مقدمه گفت که فردا شب فيلم سربريدن پسرت را از شبکه العربيه تماشا کن.
وي افزود: پسرم بدون هيچ گناهي و فقط به صرف شيعه بودن توسط مالک ريگي جنايتکار بي رحم با قصاوت تمام سربريده شد.
موسوي اضافه کرد: شهاب فردي بسيار ساده، امين، صادق و کارگري جزء در تهران بود و حتي در ذهنش هم نمي گنجيد که با نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي تماس بگيرد چه رسد به اينکه با آنان همکاري کند.
او بيان کرد: مالک ريگي جنايتکار ادعا کرده بود که فرزندانم جاسوس هستند و با نيروهاي امنيتي ايران ارتباط دارند درحالي که نه تنها نحوه ارتباط با نيروهاي انتظامي و امنيتي را نمي دانست بلکه در مکاني که سکونت داشتند هيچ امکان ارتباطي وجود نداشت.
وي افزود: در آخرين ديداري که دو روز پيش با عبدالحميد داشتم خودش اعتراف کرد و سوگند خورد که مطمئن بودم شهاب و فائزه هيچ گناهي ندارند زيرا در منطقه اي که در پاکستان سکونت داشتند امکان ارتباط با بيرون وجود نداشت و شهاب نيز اصلا راه و رسم ارتباط گرفتن با دستگاههاي انتظامي و امنيتي را نمي دانست.
او اضافه کرد: حميد ريگي در اين ديدار قسم مي خورد که چون بشدت تحت تاثير القائات عبدالمالک قرار گرفته بود دست به چنين جنايتي زده و همسر و مادر سه فرزندش را در خواب کشته است.
وي اظهار داشت: حميد مي گفت آنچنان تحت تاثير گفته هاي مالک قرار داشتم که اگر مي گفت برف سياه است قبول مي کردم و هيچ گاه اعتراضي به سخنان وي نمي کردم.
موسوي با تشريح ديدار دو روز پيش با عبدالحميد ريگي گفت: با توجه به محبتهايي که به حميد کرده بوديم در اين ديدار بشدت شرمنده بود و وقتي همسرم از او سووال کرد که به چه گناهي دو فرزندم را از ما گرفتيد با اظهار شرمندگي و ندامت گفت آنچنان تحت تاثير القائات مالک بودم که نمي دانستم چه اشتباهاتي را مرتکب مي شوم.
وي افزود: حميد در اين ديدار گفت اکنون که با حقايق آشنا شدم و فهميدم که آنچه مالک به ما ديکته و تلقين مي کرد خواسته هاي آمريکا و انگليس و حب جاه طلبي و دنيا پرستي خودش بود، اگر به من اجازه دهند و مالک را نيز پيدا کنم به خدا قسم مي خورم که قطعه قطعه اش مي کنم.
پدرخوانده همسر عبدالحميد ريگي بيان کرد: من و همسرم از دستگاه قضايي اشد مجازات و قصاص را براي عبدالحميد و مالک ريگي و ساير کساني که در جناياتشان دخيل بودند، درخواست کرده ام و هيچگاه آنان را نمي بخشيم.
وي افزود: از دولت پاکستان مجدانه مي خواهيم در زمينه دستگيري مالک ريگي و ساير جنايتکاران همدست وي و همچنين بازگرداندن سه نوه ام "محمد متين ، مونا و مينا چهار ساله اقدام کند.
او ادامه داد: اکنون از سرنوشت سه نوه ام بي خبرم و اگر اقدامي براي بازگرداندن آنان نشود مطمئن هستيم که عبدالمالک شيطان آنان را منحرف و از محمد متين شيطان ديگري همچون خودش خواهد ساخت.
وي اضافه کرد: موضوع بازگرداندن نوه هايم و همچنين دستگيري و مجازات مالک شيطان را از طريق نيروي انتظامي و دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ايران و پليس بين الملل اينترپل پيگيري و شکايت کرده ام و اميدواريم دولت پاکستان که در جنايت عليه فرزندانم مقصر است در اين زمينه همکاري کند.
او ادامه داد: اگر دولت پاکستان بعد از قرباني کردن پسرم اقدامي کرده بود امروز دختر و نوه هايم در کنار ما بودند اما متاسفانه با وجودي که دنيا از قتل پسرم آگاه شده بود دولت پاکستان اقدامي نکرد.
به گزارش ايرنا، در طول مصاحبه پدرخوانده همسر عبدالحميد ريگي با خبرنگاران رسانه ها، مادر شهاب و فائزه گريه و زاري مي کرد و به طور دائم بر مالک و حميد و ساير جنايتکاران تروريست عضو گروهک ملحد تروريستي لعنت مي فرستاد.
عبدالحميد ريگي برادر سرکرده گروهک تروريستي مالک چندي پيش، پس از راهبندي محور چابهار - ايرانشهر و ربودن 22مسافر و آتش زدن هشت دستگاه خودرو به همراه گروگانها به پاکستان متواري شده بود.
با همکاري پليس ايران و اقدام سريع پليس پاکستان، محل تردد اين گروهک شرور و تروريستي محاصره و پس از درگيري مسلحانه، عبدالحميد ريگي به همراه مزدوران تحت امر خود دستگير و گروگانها آزاد شدند.
با پيگيريهاي انجام شده گروگانها در همان زمان تحويل جمهوري اسلامي ايران و پس از مدتي عبدالحميد ريگي به همراه 13 شرور ديگر تحويل ايران شدند.
برادر سرکرده گروهک تروريستي ريگي در دادگاهي که براي رسيدگي به جرايم وي و ديگر اعضاي اين گروهک تروريستي در زاهدان تشکيل شده بود به جنايات خود اعتراف کرد.
راهبندي تاسوکي و شهادت 25نفر از هموطنان بي گناه و زخمي کردن تعدادي ديگر راهبندي دارزين کرمان و شهادت 11نفر از مسافران بي گناه و آتش زدن تعداد خودرو، شهادت شماري از نيروهاي انتظامي، قتل ، سرقت مسلحانه، قاچاق عمده موادمخدر، شرارت، اقدامهاي تروريستي، بمب گذاري و غيره از جمله اتهام هاي عبدالحميد ريگي و 12 مزدور تحت امر وي و عضو گروهک تروريستي مالک است.
بر اساس حکم صادره از سوي دادگاه انقلاب اسلامي، اين افراد به اعدام محکوم شدند که حکم صادره پس از تاييد مراجع عالي قضايي، بزودي قرار است در زاهدان به اجرا در آيد.
یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا